|
کدخبر: 131759

با این شرایط سونامی کرونا خواهیم داشت

رئیس شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان تهران، به تفاهم خوبی در جهت راهکارهای مهار موج سوم کرونا دست پیدا کردیم که طی نامه مشترکی به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد خواهیم داد.

جامعه با این شرایط سونامی کرونا خواهیم داشت

محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد وضعیت پاندمی کرونا در تهران اظهار کرد: میزان تلفات کرونا در تهران، در دهه نخست آبان، معادل سایر علل مرگ بوده است و مقایسه آمار مرگ در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش حدود ۱۰۰ درصدی است.

وی افزود: تلفات کرونا در ۸ ماهه نخست امسال در تهران، چندین برابر میزان متوسط شهدای جنگ تحمیلی و ماه‌های اوج انقلاب اسلامی بیشتر بوده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه برخلاف موج نخست و دوم کووید ۱۹ که پس از اوج‌گیری دچار کاهش شد، موج سوم که مهرماه آغاز شد در آبان تشدید شده است، تصریح کرد: اگر اقدام موثری برای مهار ویروس کرونا صورت نگیرد، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر شود.

هاشمی گفت: نباید مسئولان در تصمیم‌گیری به گونه‌ای عمل کنند که همیشه چند گام از کرونا عقب باشیم و بعد از آنکه بیماری تاثیرش را گذاشت، اقدام کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان تهران، به تفاهم خوبی در جهت راهکارهای مهار موج سوم کرونا دست پیدا کردیم که طی نامه مشترکی به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد خواهیم داد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها