|
کدخبر: 126675

تهران رکورد مرگ کرونا را شکست

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران می‌گوید روز گذشته ۱۳۶ تهرانی بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که از زمان شیوع این بیماری تاکنون بالاترین میزان مرگ و میر است.

جامعه تهران رکورد مرگ کرونا را شکست

این در حالی است که روز گذشته بر اساس آمار وزارت بهداشت کرونا در کل کشور ۱۷۹ قربانی گرفته؛ یعنی ۷۶ درصد قربانیان متعلق به تهران بوده. همزمان، اعضای شورای شهر، خواستار تعطیلی دوهفته‌ای تهران به جای یک هفته شده‌اند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران می‌گوید روز گذشته ۱۳۶ تهرانی بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که از زمان شیوع این بیماری تاکنون بالاترین میزان مرگ و میر است. این در حالی است که روز گذشته بر اساس آمار وزارت بهداشت کرونا در کل کشور ۱۷۹ قربانی گرفته؛ یعنی ۷۶ درصد قربانیان متعلق به تهران بوده. همزمان، اعضای شورای شهر، خواستار تعطیلی دوهفته‌ای تهران به جای یک هفته شده‌اند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خواستار اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای در تهران شد؛ در جلسه شورای شهر، محسن هاشمی رئیس شورا نیز همین درخواست را مطرح کرده بود. این درخواست‌ها به دلیل رکوردزنی نگرانی‌ها از افزایش روزافزون بیماران کرونایی است. همزمان برخی می‌گویند محدودیت‌های اعمال شده در تهران کافی نیست و این شهر باید به صورت «کامل» دو هفته تعطیل شود.

ناهید خداکرمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اتخاذ محدودیت‌های کرونایی در تهران گفت: روز گذشته محدودیت یک هفته‌ای از سوی استانداری برای تهران صادر شد اما اتخاذ این محدودیت ها، نگرانی هایی را به همراه دارد و سوال مطرح است که آیا با تعطیلی یک هفته‌ای می‌توان اپیدمی را کنترل کرد که جواب آن خیر است.

وی گفت: با چند اپیدمیولوژیست صحبت کردم و آنها معتقدند که تعطیلات یک هفته‌ای فقط فراز و فرود در سیر اپیدمی ایجاد می‌کند. اگر نتوانیم این محدودیت‌ها را درست کنترل کنیم بعد از آن باز هم شاهد اوج بیماری خواهیم بود و باید به مسئولان گفت که اگر نمیتوانند کار و تصمیم بهتری داشته باشید، همان اپیدمی گله‌ای را دنبال کنید.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت تهران قرمز است و ۱۳۶ تهرانی روز گذشته از این بیماری فوت کردند ادامه داد: برای مهار شیوع کرونا لازم بود که به جای یک هفته، دو هفته تهران تعطیل شود.

خداکرمی با بیان اینکه این در حالی است که اگر مسافرت‌ها محدود نشود دوباره شاهد حرکت ویروس به سمت نقاط پاک کشور خواهیم بود افزود: درست است که احیای اقتصادی مهم است اما جان مردم مهم‌تر است.

 

 

منبع: کارگرآنلاین

ارسال نظر