|
کدخبر: 124287

افشاگری درباره تفکرات مسموم در آموزش و پرورش

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی گفت: افرادی مانند آقای مهر محمدی سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان معتقدند که دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید حذف شوند.

اسداللهی تاکید کرد: این یک تفکر کاملا مسمومی است که درجهت اهداف سند آموزشی ۲۰۳۰ و درجهت اجرای طرح خرید خدمات آموزشی است.  این تفکر به دنبال تامین معلم مورد نیاز کشور از طریق خرید خدمات آموزشی و از بین فارغ التحصبلان دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور است. معتقدم این تفکر به دنبال این است که کمر تربیت دبیر را بشکند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی نقش استراتژیکی در تربیت دبیر دارند و ما در راستای مقابله با تفکر حذف این دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ایم به گفتمان‌سازی در خصوص نقش استراتژیک این دانشگاهها در رابطه با تربیت دبیر بپردازیم، اضافه کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب درمان مدرک گرایی و دانشگاه گرایی هنرستان‌ها هستند، اما درحال‌حاضر شاهدیم که یک جو منفی علیه هنرستان‌ها راه افتاده و این مسئله‌ای است که باید در فضای جامعه حل شود و امکان آن نیز وجود دارد.

وی بر ضرورت تقویت دبیران فنی تاکید کرد و افزود: امروز دبیرانی در سطح هنرستان‌ها حضور دارند که در سطح کارگاه‌های هنرستان‌ها نیستند به گونه‌ای که نمی‌دانند چگونه باید با وسایل موجود در کارگاه‌ها کار کنند؛ لذا نخستین کاری که ما در بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی انجام داده‌ایم تببین اهمیت این دانشگاه و ارزیابی نظام فعلی تربیت دبیر فنی بوده تا بتوانیم یک نظام جدید را پیشنهاد دهیم و در مسیر تحقق زیر نظام تربیت دبیر فنی گام برداریم و ما در راین راستا نیز یک دورنمای بلند مدت داریم که امیدواریم با تحقق این دورنما بتوانیم آن را به دانشگاه فرهنگیان تعمیم هم بدهیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی با بیان اینکه عمر چندانی از این دولت نمانده و بنده نیز عزمی در این دولت برای تقویت تربیت دبیر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نمی‌بینیم، گفت: وقتی که آقای حاجی میزرایی حکمش را از رئیس‌جمهوری دریافت کرد بند ششم این حکم این بود که مدارس غیرانتفاعی باید گسترش پیدا کنند؛ بنابراین ما باید حالت آفندی و پدافندی خود را در برابر چنین قضیه‌ای داشته باشیم؛ البته با روی کار آمدن مجلس جدید و همراه بودن نمایندگان با توجه به جلساتی که ما برگزار کرده‌ایم نگاه بنده مثبت است به همین دلیل امیدواریم بتوانیم نظام تربیت دبیر را به سرانجام برسانیم.

اسداللهی با اشاره به اینکه اجرای نظام تربیت دبیر وابسته به دولت فعلی نیست یعنی این یک راه بلند مدتی است که شاید در ۲ دولت بعدی بتوانیم آن را محقق کنیم، تصریح کرد: یکی از مسائلی که برای معلمین خوشایند است پرداختن به مسائل صنفی است، اما واقعیت این است که همواره خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا فضای فرهنگیان را با پرداختن به مسائل صنفی منحرف کنند تا حواس معلمین نسبت به منزلت، رسالت و جایگاهی که دارند پرت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها