|
کدخبر: 123095

سریال کمیابی گاز در سیستان و بلوچستان / سفر مجلسی‌ها برای بررسی وضعیت

سریال کمیابی کپسول گاز در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از اهالی این استان شده است.

جامعه سریال کمیابی گاز در سیستان و بلوچستان / سفر مجلسی‌ها برای بررسی وضعیت

در ادامه کمبود سیلندر گاز در سیستان و بلوچستان، قیمت هر کپسول در نقاط مرزی این استان به ۷۰ هزار تومان رسید.

این روزها موضوع اعتراض مردم نقاط مختلف سیستان و بلوچستان از نحوه مدیریت و افزایش قیمت سیلندر گاز سوژه بسیاری از رسانه‌های این استان شده است.

مسعود ملازهی، رئیس اداره صمت سراوان اخیرا اظهار کرده است: در پی اعتراضات مردمی در روزهای اخیر از شرکت‌های توزیع گاز مایع در سراوان، گشت‌های نظارتی بازدید‌های لازم را در این راستا آغاز کردند.

وی افزود: در همین خصوص با توجه به مشاهده و محرز شدن تخلفات صورت گرفته، پرونده هایی برای متخلفان تشکیل شد که تصمیم گیری نهایی در خصوص نحوه جریمه متخلفان در جلسه‌ای که به میزبانی فرمانداری سراوان با حضور مسئولان مربوطه برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

قاچاق؛ عامل افزایش قیمت گاز

محمد کشاورز، معاون برنامه فرمانداری سراوان نیز در این باره گفت: مشکل تامین گاز مایع در این شهرستان مرتفع شده و طبق بازدید‌های صورت گرفته، توزیع در حال انجام است.

وی افزود: یکی از شرکت‌ها به دلیل عدم مدیریت صحیح تعطیل شده است تا تصمیم گیری نهایی انجام شود، اما سه تاسیسات دیگر در حال توزیع سیلندر گاز میان شهروندان هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری سراوان خاطر نشان کرد: برخی از شهروندان سیب و سورانی به دلیل مشکلاتی که در خصوص سیلندرگاز دارند، گاز مورد نظر خود را از سراوان تامین کنند که این امر منجر به بالا رفتن قیمت هر سیلندر گاز در بازار آزاد شده است.

ابوذر کوثری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز در این خصوص اظهارکرد: یک سیلندر گازمایع در مرز حتی بیش‌از یک میلیون ریال معامله می‌شود که این امر باعث ایجاد انگیزه برای قاچاق آن شده است.

وی بیان کرد: قبلا روزانه حدود ۵٠٠ سیلندر گاز در ایرانشهر توزیع می‌شد و مردم هیچ‌گونه مشکلی نداشتند اما از ۱۰ روز گذشته روزانه بیش‌از سه هزار تا چهار هزار سیلندر وارد این شهستان می‌شود اما هنوز کمبود وجود دارد.

فرماندار ایرانشهر گفت: با شرکت‌های سیلندر پرکنی که خارج از شبکه اقدام به توزیع سیلندر گاز مایع کنند به شدت برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با واسطه‌ها و دلالان که باعث ایجاد نابسامانی سیلندر گاز مایع در شهرستان ایرانشهر شده‌اند برخورد خواهد شد.

کوثری اظهارکرد: نمایندگی‌های توزیع سیلندرگاز مایع در ایرانشهر تغییر می‌کنند و نمایندگان معتمد، مسوول توزیع سیلندر گاز در سطح این شهرستان خواهند بود.

 کشاورز، قاچاق سیلندر گاز با توجه به تفاوت قیمت در پاکستان را عامل دیگر افزایش قیمت کپسول در نقاط مرزی شهرستان عنوان کرد.

جزییات جلسه کمیسیون انرژی مجلس

مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس روز گذشته اظهار کرد: پنج‌شنبه این هفته هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به دعوت نمایندگان زابل (دهمرده و سرگزی) به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهند کرد. در این سفر آقایان عباسی رئیس، شریعتی سخنگو، سنگدوینی رئیس کمیته گاز و گیلانی از اعضای کمیسیون به استان سفر خواهند کرد تا از نزدیک آخرین وضعیت گازرسانی را نظارت و از نیروگاه بادی میل نادر بازدید کنند. لازم به ذکر است مدیرانی از وزارت نفت و وزارت نیرو نیز هیات را همراهی خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر