|
کدخبر: 122704

ماجرای پیامک‌های اشتباهی پلیس برای تهرانی‌ها

سردار رحیمی درباره پیامک‌های اشتباهی کشف حجاب در خودرو که برای رانندگان ارسال شده بود توضیح داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح ناظر به طور گسترده در کل کشور انجام می‌شود که ممکن است با خطا یا اشتباه همراه باشد.

آن‌طور که مسئولان نیروی انتظامی اعلام کرده‌اند، اجرای طرح «ناظر یک» در کشور منجر به کاهش ۶۰ درصدی جرم کشف‌حجاب در داخل خودرو‌ها شده است. خروجی مهم و قابل‌توجهی که اشکالات جزیی و اشتباهات غیرعمدی این طرح را توجیه‌پذیر می‌کند؛ هرچند که تلاش ناجا این است که همین اشتباهات را هم به کمترین میزان ممکن برساند.

طی روز‌های گذشته باردیگر انتقاد‌هایی به طرح «ناظر یک» مطرح شده است و برخی مالکان خودرو (به ویژه در تهران)، مدعی دریافت پیامک‌های اشتباهی با محتوای ارتکاب جرم کشف‌حجاب در خودرو شده‌اند. به همین دلیل با سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت‌وگو می‌کنیم تا پاسخ او به این گلایه‌ها را بشنویم.

سردار رحیمی اگرچه به گفته خود در جلسه‌ای کاری حضور دارد، اما به دلیل اهمیت موضوع و ضرورت پاسخگویی به افکار عمومی، توضیحاتی ارائه می‌کند و می‌گوید: «طرح ناظر یک، با مشکل خاصی مواجه نیست و طبق روال عادی در حال اجراست».

از سردار رحیمی درباره پیامک‌های اشتباه و گلایه‌های برخی مالکان خودرو می‌پرسم و او این گونه پاسخ می‌دهد: «در یک طرح گسترده که در کل کشور انجام می‌شود، ممکن است خطا یا اشتباه هم وجود داشته باشد. گاهی ممکن است یک اشتباه رایانه‌ای در ثبت شماره پلاک رخ بدهد یا ممکن است وقتی همکاران ما شماره پلاک یک ماشین را با چشم می‌بینند، در نوشتن آن یک شماره بالا و پایین بشود که این اشتباهات طبیعی است و عجیب نیست، کار توسط انسان انجام می‌شود و امکان اشتباه وجود دارد».

پاسخ سردار رحیمی به این سوال که «میزان اشتباهات در طرح ناظر یک چقدر است؟» این است: «میزان خطا‌ها در اجرای این طرح مثلا ممکن است یک یا دو درصد باشد».

بر مبنای اظهارات مردم عزیز تصمیم می‌گیریم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ که با شجاعت احتمال بروز خطا در اجرای این طرح را می‌پذیرد، رویه پلیس در بررسی اشتباهات احتمالی را هم شرح می‌دهد: «ما در مراجعه مردم عزیز به پلیس درباره پیامک‌های دریافتی، ملاک را صحبت‌ها و اظهارات مردم می‌دانیم و این‌طور نیست که بخواهیم اصرار کنیم حتما آنها مرتکب کشف‌حجاب در خودرو شده‌اند، در بیشتر موارد هم ملاک ما همین نظرات مردم است و بر مبنای آن تصمیم‌گیری می‌کنیم»

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها