|
کدخبر: 121521

توقف آزمایش واکسن کرونا در یک شرکت داروسازی بزرگ!

پنجمین غول داروسازی جهان، آزمایش واکسن کووید ۱۹ خود را به دلیل ایجاد بیماری در یک داوطلب متوقف کرد.

جامعه توقف آزمایش واکسن کرونا در یک شرکت داروسازی بزرگ!

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است ۶ تا ۹ واکسن کرونا هم اینک در مرحله پایانی آزمایش انسانی قرار دارد.

نزدیک به ۱۸۰ واکسن کرونا در جهان هم اینک در حال توسعه در مراحل مختلف است. در حال حاضر یک رقابت میان شرکت‌های داروسازی برای عرضه واکسن به بازار وجود دارد. با این حال، آزمایشات واکسن کرونا به سادگی آنچه مردم تصور می‌کنند نیست. یکی از غول‌های داروسازی جهان به تازگی از توقف آزمایش واکسن کووید ۱۹ خبر داد.

شرکت انگلیسی- سوئدی آسترازنکا، پنجمین شرکت بزرگ داروسازی جهان اعلام کرد به دلیل ایجاد بیماری غیرقابل توضیح در یکی از داوطلبان خود، آزمایش جهانی واکسن کرونای خود را متوقف کرده است.

آزمایش هر واکسن جدید دارای یک استاندار‌های خاصی است که براساس آن باید اطمینان حاصل شود واکسن باعث ایجاد صدمات شدید بر داوطلبان نخواهد شد. این شرکت داروسازی بدون اعلام نوع بیماری، اعلام کرد ادامه فرآیند آزمایشات واکسن کرونا را به دلیل آسیب به یکی از داوطلبان متوقف کرده است.

شرکت آسترازنکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در ادامه روند آزمایشات واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد در جهان، شاهد وقوع یک اتفاق بودیم و در راستای استاندار‌های ایمنی خود برای مرور اطلاعات و داده هایمان اقدام به توقف فرآیند آزمایشات کردیم.

این بیانیه می‌افزاید: این یک اقدام متعارف در مواجهه با بیماری‌هایی است که ممکن است در داوطلبان ایجاد شود. ما با توقف فرآیند و انجام تحقیقات بیشتر از روند درست آزمایشات اطمینان حاصل می‌کنیم. در برخی موارد ممکن است بیماری ایجاد شده ارتباطی به آزمایشات نداشته باشد و به صورت تصادفی رخ دهد. با این حال، این امر نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

شرکت آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد انگلیس در حال آزمایش واکسن کووید ۱۹ خود در آمریکا، آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا و اروپا است. این شرکت در سال ۱۹۹۹ با ادغام شرکت سوئدی آسترا و شرکت انگلیسی زنکا گروپ تشکیل شد. پیش‌تر برآورد‌های اولیه حاکی از آن بود که واکسن کرونای این شرکت اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه می‌شود.

دولت انگلیس همکاری نزدیکی با این شرکت دارد و اقدام به پیش خرید ده‌ها میلیون دوز از واکسن توسعه داده شده این شرکت کرده بود. با این حال، هنوز معلوم نیست با توقف روی داده در روند آزمایشات، زمان بندی بعدی برای توزیع اولیه واکسن چه زمانی خواهد بود. دولت انگلیس خود را برای انجام واکسیناسیون عمومی در اوایل ماه ژانویه میلادی آماده کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها