|
کدخبر: 119697

مجلس به مدارس ناظر می‌ فرستد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از برنامه این کمیسیون برای اعزام ناظرانی به مدارس دولتی برای پیگیری کیفیت اجرای آموزش و پرورش خبر داد.

جامعه مجلس به مدارس ناظر می‌ فرستد

علیرضا منادی‌سفیدان با بیان اینکه بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش بسیار دقیق، کارشناسانه و عالمانه بود، اظهار داشت: اینکه عده‌ای به دنبال عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ هستند واقعیت دارد و در برخی جاها اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای دو ایراد اساسی یعنی عدم زمان‌بندی و تعیین شاخص است که مجلس به طور قطع به این موضوع ورود خواهد کرد و شاخص‌های پیشرفت آن را تعیین و قانونی خواهد کرد.

وی در مورد بخش دیگری از بیانات امروز رهبر انقلاب مبنی بر آسیب‌های آموزش فضای مجازی، ادامه داد: نسبت به این موضوع که دانش‌آموزان در هنگام استفاده از شبکه شاد به یک سری اطلاعات غیراخلاقی و غیردینی دسترسی پیدا می‌کنند از طریق مجلس اقدام کردیم و بر همین اساس اول شهریورماه در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ارائه سیم کارت رایگان کنترل شده به دانش‌آموزان شدیم و رئیس جمهور هم به وزیر ارتباطات دستور عملیاتی شدن این مهم را داد بنابراین این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم یادآور شد: عدالت آموزشی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و به طور قطع بهره‌مندی دانش‌آموزان از امکانات مناسب در تمام نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم و دوردست و شناسایی استعدادهای درخشان بسیار مهم است.

منادی سفیدان با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش مجلس نکات مطرح شده از سوی حضرت آیت الله خامنه ای را به صورت جدی و با تمام توان پیگیری خواهد کرد، گفت: پیگیر کیفیت اجرای آموزش و پرورش در مدارس دولتی خواهیم بود و ناظرانی را به طور مرتب برای بررسی وضعیت آنها اعزام خواهیم کرد البته در حال حاضر هم در حال انجام اقداماتی هستیم و گزارش آن را به مردم ارائه خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید فضای مجازی را پایش کند، ادامه داد: نباید اجازه داد این فضا به دانش‌آموزان آسیب بزند و کیفیت خروجی آموزش و پرورش در این فضای رها شده تخریب شود؛ تلاش خواهیم کرد نکات تاکید شده توسط رهبر معظم انقلاب به جد در آموزش و پرورش رعایت و اجرا شود.

وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد تقویت مدارس سمپاد و استعدادهای درخشان، گفت: اینکه در چند سال اخیر در رقابت ها و المپیادهای علمی رتبه خوب گذشته را تکرار نکردیم حقیقتی تلخ است که باید با احیا و تقویت مدارس سمپاد این رویکرد تغییر کند و اصلاح شود.

منبع: فارس

ارسال نظر