|
کدخبر: 117632

منتشرکنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری منتشر‌کنندگان سوالات کنکور و جعلی بودن انتشار کلید آن خبر داد.

جامعه منتشرکنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز جمعه ۳۱ مرداد ماه از مصلی امام خمینی تهران که محل برگزاری کنکور سراسری بود، بازدید کردند.

زمان تقلب داوطلبان کنکور

در این بازدید ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار سوالات کنکور در فضای مجازی گفت: هیچ سوالی قبل از کنکور در فضای مجازی منتشر نشد اما بعضی داوطلبان به صورت موردی موبایل به جلسه کنکور بردند و بعد از پایان دروس عمومی برخی از این سوالات منتشر شد.

وی افزود: تخلف برخی از داوطلبان، همراه داشتن موبایل و عکس گرفتن از آن در جلسه به دلیل غفلت مراقبان هنگام توزیع سوالات آزمون اختصاصی بود و اگر هدف این داوطلبان تقلب بوده باید در جلسه کنکور تقلب می‌کردند نه اینکه سوالات را منتشر کنند.

 دستگیری همه منتشرکنندگان سوالات کنکور

خدایی همچنین در ادامه گفت: همه منتشرکنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند که یک نفر از این افراد هم بزودی دستگیر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بعد از اینکه مشخص شد کدام یک از داوطلبان این اقدامات را انجام دادند مشخص شد که هدف تقلب نداشتند و فقط به دنبال القای شبهه در آموزن بودند؛ این موارد را در آزمون‌های سال گذشته هم داشتیم اما امسال جنس تخلفات متفاوت بود همچنین به داوطلبان اطمینان خاطر می‌دهم کنکور با امنیت خاطر برگزار شد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی با رد انتشار کلید سوالات تاکید کرد: این موارد منتشر شده در فضای مجازی از کلید سوالات، جعلی و کلاهبرداری است و کلید سوالات دوشنبه سوم شهریور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که می‌توانند با کلیدهای جعلی مقایسه کنند.

به گفته وی، اینترنت داوطلبان در برخی حوزه‌ها با همکاری وزارت ارتباطات قطع شد.

خدایی اظهارکرد: بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمام داوطلبانی که این سه روز در کنکور شرکت کردند، پیامک نظرسنجی ارسال شده است که سه سوال درباره رعایت الزامات بهداشتی، رعایت فاصله استاندارد میان صندلی‌ها و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوام اجرایی در این پیامک گنجانده شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از ۴۷۶ هزار داوطلبی که این پیامک را دریافت کردند، ۸۰ هزار نفر پاسخ دادند و میزان رضایتمندی داوطلبان از سوال نخست ۹۲.۳ دهم درصد بود؛ همچنین میزان رضایتمندی داوطلبان از فاصله صندلی‌ها ۹۰ درصد و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اجرایی هم رضایت ۹۴.۴ دهم درصدی داوطلبان را به دنبال داشت.

خدایی با انتقاد از عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط برخی از خانواده‌ها اظهارکرد: داخل حوزه‌های کنکور فاصله‌گذاری اجتماعی ۱.۸ متر بود، اما با وجود ارسال پیامک برای داوطلبان در بعضی حوزه‌ها خانواده‌ها به توصیه‌ای بهداشتی توجه نکردند. انتظار داشتیم داوطلبانی که سن پایین‌تری دارند نسبت به پروتکل‌ها بی‌توجه باشند، اما آنها بهتر از خانواده ‌ا این موارد را رعایت کرده بودند.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    این یک روی سکه هست،به نظر طراحان سوال،من تخبین همان سوالات برای آزمونها همه وهمه ازجمله بعضی از مسئولین وکارشناسان سازما ن (س)به نوعی با مافیای کلاسهای کنکور ومن تشر کنندگان کتب تستها در ارتباط هستند.خو اهشا در روزی که نتایج اعلام می شود نگاه کنید به شهر های که بیشترین قبولین را دا رد بهترین دانشگاهها ورشته ها متعلق به بچ ه های تهران وشهرهای بزرگ درمیآید وهیچ م وی هم لای درز آن نمی رود۰ادعا هم بشه اظه ار می دارند خوب شهر بزرگ امکانات زیاد وم درسین توانمند اما جریان بگونه ای دیگراست شیوه سوالات عجب وسختی که در همان کلاسها به کنکوریها تفهیم می شود مشابهت با سوال ات پیش روی کنکور دارد.بیچاره بچه های شهر ستانی هم ول معطلند وقتی در قبال سوالات ق رارمی گیرند باآنهمه زحمت وعمر تلف کردن ب اید دهن باز بمانند که خدایا این دیگر چه مطالب مریخی است!!!!! ونهایتا راضی می شون د بدنبال رشته های بدون آزمون بروند تا ظر فیت خالی دانشگاهها را پر کنند تا دولت پو ل مفت به کارکنان دانشگاهها ندهد.این حکای ت غریب همه ساله تکرار می شود وسر دولت بس لامت .

ارسال نظر