|
کدخبر: 109432

آخرین آمار جان‌باختگان کرونا در کشور (۹۹/۰۴/۲۰)

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور و طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جامعه آخرین آمار جان‌باختگان کرونا در کشور (۹۹/۰۴/۲۰)

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که یک هزار و ۴۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.

وی همچنین ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۳۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران ادامه داد: همانند روزهای گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و همچنین استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، افزود: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بیشتر موارد ابتلا و بستری این بیماری مربوط به شرکت در مراسم عزاداری و عروسی است. بر همین اساس توصیه اکید ما عدم برگزاری این مراسم‌ها و همچنین شرکت نکردن در این مراسم است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر