|
کدخبر: 104242

تکلیف جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی مشخص شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس انکس ۱۳ ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را بر عهده دارد، اما به دلیل نبود امکان بازخوانی آن در ایران، جعبه سیاه خارج از کشور بازخوانی می‌شود.

رضا جعفرزاده با بیان این که بر اساس قوانین بین‌المللی و انکس ۱۳ ایکائو رسما ایران وظیفه بازخوانی جعبه سیاه را بر عهده دارد، عنوان کرد: قبلا نیز اعلام کرده بودیم در صورتی که امکان بازخوانی جعبه سیاه در ایران وجود داشته باشد این کار را انجام خواهیم و درغیر این صورت آن را در خارج از کشور بازخوانی می‌کنیم. از آن جا که امکان بازگشایی جعبه سیاه در داخل کشور وجود نداشت بنابراین تصمیم بر این شد که این کاردر خارج از کشور صورت بگیرد.

او ادامه داد: اقدام‌های اولیه این امر انجام شد و از نمایندگان کشور‌های ذی نفع دعوت به عمل آمد تا در این بازخوانی حضور داشته باشند، اما در ادامه با شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن پرواز‌ها این امر به زمان دیگری موکول شد.

جعفر زاده افزود: هنوز تاریخ خاصی برای این منظور در نظر گرفته نشده است و این کار در فرانسه یا اوکراین صورت می‌گیرد. در گذشته نیز با نمایندگان اوکراینی و کانادایی برای بررسی پارامتر‌هایی غیر از (FDR) همکاری داشته‌ایم و این همکاری‌ها تا حصول ادامه خواهد یافت.

 

منبع: میزان

ارسال نظر