|
کدخبر: 101659

آخرین وضعیت جوی کشور (۱۱ خرداد ۹۹)

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده تا سه شنبه در برخی استان‌ها از آسمان صاف برای بیشتر مناطق کشور در آخر هفته، خبر داد.

جامعه آخرین وضعیت جوی کشور (۱۱ خرداد ۹۹)

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شرق مازندران، ‌گلستان و ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال فارس، بخش‌هایی از اصفهان، و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

در برخی ساعات نیز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امروز همچنین در استان‌های خوزستان، بوشهر و جزایر شمال خلیج‌فارس وزش باد شدید و وقوع گردوخاک پیش‌بینی شده و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب فردا در استان کرمان و ارتفاعات هرمزگان و طی روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در جنوب سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بعدازظهر سه‌شنبه در مناطق کوهپایه‌ای استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش نسبی دما روی می‌دهد که افت دما در شرق مازندران و گلستان ۴ تا ۸ درجه خواهد بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها