|
کدخبر: 96717

کفاشان دست‌دوز؛ چشم به راه کمک دولت

یکی دیگر از صنوف بسیار زیان دیده از شیوع کووید ۱۹ کفاشان دست‌دوز بوده است به همین دلیل آنها انتظار داشتند دولت در این شرایط بحرانی کمک حال آنها باشد ولی این امر محقق نشد.

گسترش‌نیوز: رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز نیز در این باره گفت: دولت صرفاً به مطرح کردن وعده‌های توخالی در جامعه مشغول بوده و کار خاصی برای کمک به اصناف مختلف نکرده است.

وی افزود: با این حال قرار شده که از اردیبهشت‌ماه واحدهای صنفی در یک سامانه ثبت‌نام کنند ولی برخی‌ها نتوانسته‌اند هنوز ثبت‌نام کنند و به آنها گفته‌اند باید بروند ترک کار برای واحدهای صنفی بزنند که این امر عملی نیست چون پروسه‌ای تنش‌زاست باید کارگر از کارفرما شکایت کرده، دلیلش را کارفرما بیان کند، قاضی باید نظر بدهد این در حالی است که خواسته ما این نیست.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز اذعان داشت: بیمه بیکاری سال‌ها از واحدهای تولیدی اخذشده، بنابراین بهتر است در این شرایط سخت یک قانونی وضعش شود که ۳ ماه برای کارگران بیمه ریخته شود تا کارگران از کارخانه، واحد تولیدی و یا صنفی خود منفصل نشود ولی دولت به این پیشنهاد وقعی ننهاد.

شجری گفت: با شروع کرونا دیگر واحدهای صنفی تولید خود را متوقف کردند و حتی فروشندگان نیز خرید چند ماه قبل خودشان را به دلیل عدم فروش برگردانند با توجه به وضعیت فعلی نیز به نظر می‌رسد تولید امکان‌پذیر نبوده چون تقاضای در بازار وجود ندارد.

منبع: مشرق

ارسال نظر