|
کدخبر: 75872

اختصاصی گسترش‌نیوز:

کدام کشور بیشترین صادرات خودرو را دارد؟ / رتبه ایران چند است؟

میزان صادرات خودرو توسط کل کشورها به صورت جهانی در سال ۲۰۱۸ رقم ۷۷۵.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

گسترش‌نیوز: صادرات به ویژه در بخش خودرو از جمله مواردی است که کشورهای مختلف به خصوص آن‌هایی که جزو غول‌های این صنعت هستند روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. چند سالی است که واردات خودرو به ایران ممنوع شده اما وضعیت صادرات خودرو از ایران به چه صورت است؟ کدام کشور سکاندار صادرات خودرو است؟ آنها چقدر درآمد از طریق صادرات خودرو کسب کرده‌اند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با گسترش‌نیوز همراه باشید. لازم به ذکر است که آمار و ارقام اعلام شده مربوط به ابتدا تا انتهای سال ۲۰۱۸ است.

carexport1.jpg

میزان صادرات خودرو در سال ۲۰۱۸ رقم ۷۷۵.۲ بیلیون دلار اعلام شد که این عدد شاهد رشد ۹.۳ درصدی از سال ۲۰۱۴ بوده است. در این میان کشورهای اروپایی توانسته‌اند بیشترین درآمد را از صادرات خودرو کسب کنند که رقم آن ۴۳۲.۶ میلیارد دلار یا ۵۴.۶ درصد کل آمار جهانی است. در جایگاه دوم کشورهای آسیایی قرار دارند و پس از آن نیز امریکای شمالی بیشترین میزان صادرات خودرو را داشته است.

در ادامه ۱۵ کشور با بالاترین آمار صادرات خودرو آورده شده است. آلمان، ژاپن و امریکا به ترتیب توانسته‌اند در رتبه‌های اول تا سوم از لحاظ میزان صادرات خودرو قرار بگیرند. این ۱۵ کشور، ۸۴.۷ درصد از میزان صادرات خودرو در کل جهان را تشکیل می‌دهند.

saderatkhodro1.jpg

لازم به ذکر است که در میان کشورهای ذکر شده سوئد، ترکیه، مکزیک و اسلواکی بیشترین میزان رشد صادرات خودرو از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ را داشته‌اند. از میان ۱۰۰ کشور موجود در لیست اعلام شده، ایران رتبه ۷۶ را از لحاظ میزان صادرات خودرو در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است. در ادامه رتبه‌بندی ۱۰۰ کشور از لحاظ صادرات به صورت جدول آورده شده است.

saderatkhodro2.jpg

saderatkhodro3.jpg

saderatkhodro4.jpg

saderatkhodro5.jpg

saderatkhodro6.jpg

saderatkhodro7.jpg

saderatkhodro8.jpg

saderatkhodro9.jpg

saderatkhodro10.jpg

saderatkhodro11.jpg

در نگارش این گزارش از آمار اعلام شده در سایت http://www.worldstopexports.com استفاده شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها