|
کدخبر: 67676

راهکار سازمان بنادر برای کاهش قیمت تمام‌شده

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تکذیب جلوگیری از تخلیه بار ۲۰ فروند کشتی در بندر امام خمینی(ره)، تغییر جهت کشتی‌ها برای توزیع مصرف در سایر بنادر را اقدامی برای کاهش نرخ تمام شده کالا اعلام کرد.

گسترش‌نیوز: عادل دریس اظهار کرد: محدودیت‌های اعمال شده بر کشورمان تا کنون هیچ تأثیر منفی بر روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) ایجاد نکرده است و از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ میلیون تن کالا شامل انواع کالاهای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

وی با تکذیب شایعه خبر توقف در تخلیه شماری از کشتی حامل کالاهای اساسی که به غلط در رسانه‌های بیگانه منعکس شده است، افزود: به دلیل حجم زیاد بارگیری در این بندر، برای کاهش نرخ تمام شده کالاها، از کشتی‌ها درخواست شده براساس توزیع مصرف به سایر بنادر از جمله چابهار، شهیدرجایی و... مراجعه کنند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به هم افزایی تمامی عوامل مؤثر در زنجیره تأمین کالا برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری یادآور شد: درحال‌حاضر موجودی کالای اساسی در بندر امام ۳ میلیون تن است و با تداوم تلاش‌های عوامل ذیربط، درصدد کاهش مدت ماندگاری کالا در بندر هستیم.

نیمه نخست امسال بیش از ۹ میلیون تن کالای اساسی در مجتمع بندری امام تخلیه شده است که ۴۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها