|
کدخبر: 42482

«گسترش نیوز» بررسی می‌کند:

تسویه حساب‌های طلایی آخر سال میلادی در ایران

تحولات بازار سکه و ارز متاثر از حجم تقاضایی است که شرکت‌های داخلی و خارجی برای تسویه حساب‌های آخر سال میلادی وارد بازار کرده‌اند.

گسترش نیوز: با توجه به تحویل بودجه به مجلس شورای اسلامی، نرخ دلار اندکی افزایش یافت اما طلا تغییر چندانی نداشت، مناسبت‌ها بر بازار طلا و سکه تاثیرات مثبت و منفی می‌گذارد. تحولات اخیر بازار سکه و ارز متاثر از حجم تقاضایی است که شرکت‌های داخلی و خارجی برای تصفیه حساب‌های آخر سال میلادی وارد بازار کرده‌اند این عامل افزایش نرخ طلا برابر با تقاضا را همراه دارد پیش‌بینی می‌شود، در طول این هفته و آغاز هفته آینده ۱۰ تا ۱۵ درصد نرخ طلا افزایش یابد.

arztalasekke.jpg

شاخصه‌های تعیین نرخ طلا عبدالله محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با بازار سکه و طلا به «گسترش نیوز» اظهار کرد: تعیین نرخ طلا بر اساس دو شاخصه تحولات بین‌المللی و داخلی افزایش و یا کاهش می‌یابد. شاخصه‌هایی همچون مناسبت‌ها و اعیاد ملی مذهبی از جمله عوامل داخلی تاثیر‌گذار بر نرخ طلا است.

آینده بازار طلا وی در پاسخ به این پرسش که آینده بازار طلا و سکه را به چه صورت پیش‌بینی می‌کنید، به گسترش نیوز گفت: تحولات اخیر بازار طلا متاثر از حجم تقاضایی است که شرکت‌های داخلی و خارجی برای تسویه حساب‌های آخر سال میلادی وارد بازار کرده‌اند. این عامل افزایش نرخ طلا برابر با تقاضا را همراه دارد.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی طلا در آغاز سال نو میلادی وی در ارتباط با آینده بازار طلا گفت: در آینده نزدیک شاهد افزایش نرخ طلا در بازار‌های جهانی و به تبع آن در بازار‌های داخلی خواهیم بود.اما در کوتاه مدت با توجه به آغاز سال نو میلادی و تحولات جهانی و داخلی پیش‌بینی می‌شود نرخ طلا در طول این هفته و اوایل هفته آینده ۱۰ تا ۱۵ درصدی افزایش یابد.

mohamadvalitala.jpg

طلا در آینده همچنان طلاست رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به این موضوع که بسیاری از کشور‌ها به دنبال تبدیل منابع خود به طلا و افزایش ذخیره طلای خود هستند، گفت: فلز طلا در جهان متقاضیان زیادی دارد در حالی که عرضه آن در جهان محدود است. بخشی از ذخایر طلای موجود در جهان استخراج شده است و بخشی دیگر همچنان در طبیعت است با توجه به روند افزایشی تقاضا برای خرید طلا توسط مردم جهان و هزینه بر بودن استخراج این فلز گران بها، نرخ طلا در آینده همچنان روند صعودی خواهد داشت.

مهار شیب تند و افزایشی نرخ طلا این فعال بازار طلا با اشاره به تحولات بازار داخلی افزود: در بازار داخلی برجام و تحریم‌ها موجب شد شیب نرخ طلا، تند و افزایشی شود. اما بعد از انتصاب همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی بسته هایی ارائه شد. این بسته‌ها بر اساس برآورد شرایط و تحولات بازار ارائه شد و توانست در بازار طلا ثبات ایجاد کند به شکلی که شاهد یک ثبات نسبی در بازار داخل کشور باشیم. اما هنوز با نقطه‌ای که مطلوب است، فاصله بسیاری داریم.

نوسانات و پشیمانی از خرید محمد ولی افزود: ما به دنبال یک بازار با ثبات هستیم که مصرف‌کننده و خریدار بتوانند با تضمین خرید و فروش کنند، این گونه نباشد که امروز سرمایه‌گذار سرمایه خود را به طلا تبدیل کند و فردا در این نوسانات از کرده خود پیشیمان شود که چرا ماشین و یا خانه نخریده است.

رونق بازار طلا از مسیر اشتغال میسر است رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به تاثیر رونق اشتغال و تولید بر رونق بازار طلا گفت: امروز شاهد بی‌ثباتی در موضوع اشتغال هستیم وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی باید نگاه واقعی به صنعت، تولید و اشتغال در کشور داشته باشند. دولت و مجموع دستگاه ذی ربط ما باید تولید را رونق بخشند و اشتغال را پایدار کنند. اگر بتوانیم قطار تولید را بر روی ریل خود بیاندازیم به طور مطمئن بازار طلای ما یک بازار مطمئن، شلوغ و پر رفت و آمد خواهد شد. سرمایه گذار، کارفرما، کارخانه دار و صاحبان سرمایه ما امید به آینده خواهند داشت.

توصیه به خریداران خانگی وی در پاسخ به این پرسش که با وجود افزایش نرخ برای این هفته آیا توصیه می‌کنید خریداران خانگی طلا در طول این مدت از خرید دست نگه دارند، گفت: به احتمال قوی و با بررسی شواهد و تحولات کنونی باید منتظر افزایش قیمتی طلا باشند،توصیه می‌کنم خانواده‌ها با احتیاط بیشتری سرمایه‌های خود را وارد بازار طلا کنند، بازار تولید از یک رکود بالایی برخوردار است، با توجه به تجربه ۴۵ سال‌های که در این بازار دارم باید بگویم، طلا کمتر به صاحب سرمایه خیانت می‌کند مگر اینکه در نوسانات خرید شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها