|
کدخبر: 35914

۵ کشور به دنبال فرش ایرانی

رئیس مرکز ملی فرش گفت: سهم ایران­ از کل صادرات فرش به امریکا ۱۲۶ میلیون دلار و ۲۷.۹ درصد از کل صادرات فرش است و سهم صادرات فرش به آلمان ۵۷ و نیم میلیون دلار و ۱۳.۶ درصد کل صادرات فرش ایران است.

گسترش نیوز: فرشته دست پاک با اشاره به اینکه میزان صادرات فرش دستباف ما به سایر کشورها متفاوت است، افزود: سهم ایران­ از کل صادرات فرش به امریکا ۱۲۶ میلیون دلار و ۲۷.۹ درصد از کل صادرات فرش است.

Farsh.jpg

وی افزود: سهم صادرات فرش به آلمان ۵۷ و نیم میلیون دلار و ۱۳.۶ درصد کل صادرات فرش ایران است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: سهم کل صادرات فرش ایران به لبنان ۳۰ میلیون دلار و ۷.۱ درصد کل صادرات فرش و همچنین سهم صادرات به انگلستان ۲۳.۴ میلیون دلار و ۵ و نیم درصد از کل صادرات همچنین سهم صادرات به ژاپن ۲۳.۱ میلیون دلار و پنج و نیم درصد صادرات کل فرش دست باف ایران است.

وی تاکید کرد: با وجود تحریم‌های امریکا میزان صادرات فرش دست بافت ایران به این کشور در رتبه نخست­­ قرار دارد و در دو سال­ اخیر که تحریم‌ها برطرف شده بود میزان صادرات فرش دست بافت ایران به امریکا افزایش قابل توجهی پیدا کرده بود.

دست پاک گفت: پارسال ۵ هزار و ۴۰۰ تن صادرات فرش به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار داشتیم که این رقم در سال ۹۵، پنجاه و هفت هزار و ۴۱ تن و به ارزش ۳۵۹ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات گمرک در چهار ماهه نخست ­پارسال، ­ ۲۹۲ و نیم تن صادرات به امریکا به ارزش ۲۱ میلیون دلار داشتیم این رقم امسال به ۷۹۲ تن و ارزش ۳۸ میلیون دلار در زمان مشابه پارسال رسیده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۹ هزار و ۸۳ تن صادرات فرش دست بافت در چهارماهه نخست امسال داشتیم که ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیون دلار است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: ایران نخستین ­صادر‌کننده فرش دست بافت دنیاست و هند با فاصله زیادی در رتبه دوم دنیا قرار دارد.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها