|
کدخبر: 317174

تولید برنج / واردات برنج / قیمت برنج

تیر خلاص به واردات این محصول محبوب

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر پشتیبانی از محصولات تولیدی کشاورزان اعلام کرد: تا زمانی که برنج کشاورزان داخلی در انبارها موجود و ذخیره شده است، از ثبت سفارش و واردات این محصول بازداری خواهد شد.

تجارت تیر خلاص به واردات این محصول محبوب

در جلسه بررسی مسائل برنج و شالیکاران استان‌های شمالی کشور که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استانداران مازندران، گیلان و گلستان برگزار شد، محمد مخبر اظهار کرد: بعد از خرید برنج کشاورزان استان‌های شمالی، باید به سرعت یک کارگروه با حضور یک نماینده از استانداران شمالی کشور برای بررسی وضعیت تولید برنج و نیاز مصرف سرانه داخلی و برنامه ریزی آتی در خصوص این محصول تشکیل شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر حمایت از محصولات تولیدی کشاورزان استان‌های شمالی کشور، گفت: تا زمانی که برنج کشاورزان داخلی در انبارها موجود و ذخیره شده است، همچنان از ثبت سفارش و واردات این محصول جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با ارائه گزارشی در خصوص کاهش ۴۲ درصدی واردات برنج در ۹ ماهه سال جاری به نسبت سال گذشته و جلوگیری از ثبت سفارش واردات پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهور در تابستان، بر حمایت همه جانبه از برنج تولید داخل و زمینه سازی برای ایجاد بازارهای صادراتی تأکید کرد.

همچنین در این جلسه استانداران استان‌های شمالی کشور گزارشی از ظرفیت برنج تجاری (طارم و هاشمی) و انواع برنج پرمحصول، سرانه مصرف برنج در استان‌های خود و کشور، هزینه تمام شده تولید برنج، میزان تولید برنج در سه استان شمالی کشور و میزان موجودی و ذخیره برنج در انبارها ارائه و بر ضرورت خریداری هر چه سریع‌تر محصول برنج کشاورزان استان‌های شمالی کشور تاکید کردند

کشاورزی-پیشرفته.

ضرورت واردات محصولات کشاورزی

واردات محصولات کشاورزی زمانی ضروری است که نیاز داخلی به این محصولات را بتوان تأمین کرد و یا اگر کیفیت یا تنوع محصولات داخلی نیازهای بازار را نمی‌تواند برآورده کند. همچنین، در برخی موارد افزایش تولید داخلی در کوتاه مدت غیرممکن یا غیرعملی است و به همین دلیل واردات ممکن است ضروری باشد تا نیازهای بازار و صنعت کشاورزی تأمین شود.

نقش دولت در واردات محصولات کشاورزی

دولت معمولاً نقش مهمی در واردات محصولات کشاورزی دارد. این نقش می‌تواند شامل تنظیم و کنترل واردات، ارائه تسهیلات برای واردکنندگان محصولات کشاورزی، تنظیم قیمت‌ها و تضمین خرید دولتی محصولات وارداتی باشد. همچنین، دولت ممکن است به منظور تأمین نیازهای غذایی و تغذیه‌ای مردم، واردات محصولات کشاورزی را تنظیم و اداره کند. این تدابیر اغلب به عنوان بخشی از سیاست‌های کلان کشوری و برنامه‌ریزی برای تضمین امنیت غذایی و تأمین نیازهای اساسی مردم صورت می‌گیرد.

مسئولیت دولت در تولید محصولات کشاورزی

مسئولیت دولت در تولید محصولات کشاورزی می‌تواند شامل اقداماتی از قبیل ارائه تسهیلات مالی و فنی به کشاورزان، تنظیم سیاست‌های بازار و تضمین خرید دولتی محصولات باشد. علاوه بر این، دولت می‌تواند اقداماتی برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و آبیاری، ترویج فناوری‌های نوین در کشاورزی و ارائه آموزش و پشتیبانی فنی به کشاورزان را انجام دهد. از این رو، دولت معمولاً تلاش می‌کند تا با ایجاد شرایط ملایم برای تولید محصولات کشاورزی، از سویی به توسعه اقتصاد کشور کمک کند و از سوی دیگر از تأمین امنیت غذایی مردم به بهترین نحو ممکن اطمینان حاصل کند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها