|
کدخبر: 310832

انتخابات اتاق بازرگانی به کجا رسید؟ / سلاح ورزی می‌ماند یا می‌رود؟

باوجود اینکه بیش از ۴ماه است که از انتخابات اتاق بازرگانی می‌گذرد، هنوز بحث و جدل‌ها در خصوص ماندن یا رفتن سلاح ورزی ادامه دارد؛ در سمتی سلاح ورزی انتخاب رای بخش خصوصی است و بخش خصوصی ۴ماه با تمام توان پای رای خود ایستاده است و در طرف دیگر برخی اصرار دارند توجهی به رای بخش خصوصی نداشته باشند و بدون توجه به رای بخش خصوصی در انتخابات دست ببرند.

تجارت انتخابات اتاق بازرگانی به کجا رسید؟  / سلاح ورزی می‌ماند یا می‌رود؟

نتیجه جلسه دیشب شورای عالی نظارت در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی و وضعیت حسین سلاح ورزی به کجا رسید؟ این سوالی است که پاسخ‌های متفاوتی به آن داده میشود. ایسنا، ایرنا و رسانه‌های دولتی، شب گذشته از برکناری وی خبر دادند. ایسنا دیشب پس از پایان جلسه در خبری نوشت: «شورای‌عالی نظارت متشکل از وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس و دو نایب رئیس اتاق ایران و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بعد از ظهر امروز با اکثریت، رأی به برکناری سلاح‌ورزی دادند.»

اما در مدت کوتاهی از این خبر از سوی خود رییس اتاق ایران تکذیب شد؛ او در توییتی نوشت: «امروز جلسه شورایعالی نظارت برگزار شد، جلسه بدون تنظیم هیچ صورتجلسه و امضا و توافقی بعد خروج تعدادی از اعضا ، بی نتیجه خاتمه یافت. بخش خصوصی ایران همچنان در کنار حاکمیت در خدمت به اقتصاد کشور فعال است. به خبرسازی های نادرست توجهی نکنید.»

پایان داستان اما این نبود. صبح امروز مجددا خاندوزی در گفت‌وگو با مهر از برکناری سلاح ورزی خبر داد. در خبر مهر آمده است که: «هم شخص رییس جمهور و هم ستاد اقتصادی دولت به جد قایل هستند اگر به دنبال پیشبرد اهداف اقتصادی دولت در بخش تولید، سرمایه گذاری و صارات هستیم بدون کمک اتاق های سه گانه (تعاون، بازرگانی و اصناف) و انجمن های دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد. مسائل شخصی و ... این موصوع را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

نفع همه ما و اقتصاد عمل به قانون است. مصوبه ای که داشتیم تاکید بر وجهه غیرقانونی بودن رییس اتاق است. با توجه به اینکه حدود ۱۰ روز قبل از برگزاری انتخابات یعنی ۱۷ خرداد نهاد نظارتی اعلام کرده بود که باقی افراد قابل تایید هستند اما در مورد یک شخص متعاقبا اظهارنظر خواهد شد. بعد از ۳ روز (قبل از انتخابات) مجدد اعلام شد که صلاحیت ایشان قابل تایید نیست. بنابراین مصوبه هیات عالی نظارت آن بود که مصوبات پیش از انتخابات اعلام میکردند. دیروز مصوبه نوشته شد من امضا کردم. رییس سازمان استاندارد هم امضا کرد منتهی زمان می‌برد که همه اعضای جلسه امضا کنند. به محض نهایی شدن وزیر صمت به عنوان رئیس هیات عالی نظارت مصوبه را اعلام خواهند کرد.»

پیمان پاک، قائم مقام وزارت جهاد به گفت: نتیجه جلسه باید از طریق وزیر صمت اعلام شود و از ابتدا مقرر بود او نتیجه جلسه شورای عالی نظارت را اعلام کند.

این موضوع در شرایطی است که اخبار رسیده حاکی از آن است که شب گذشته خاندوزی، جلسه را پیش از به پایان رسیدن جلسه، جلسه را ترک کرده است.

حالا باید منتظر ماند و دید بالاخره نتیجه چه خواهد شد؟

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها