|
کدخبر: 310007

وزیر صمت خبر داد؛

امکان افزایش حجم تجارت ایران و بلاروس تا ۴۰۰ میلیون دلار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور و هیات همراه به بلاروس و با توجه به تأکیدات روسای جمهور و ظرفیت‌های عظیم اقتصادی – صنعتی دو کشور از امکان و برنامه‌ریزی برای افزایش حجم تجارت و همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس تا سطح ۴۰۰ میلیون دلار در سال خبر داد.

تجارت امکان افزایش حجم تجارت ایران و بلاروس تا ۴۰۰ میلیون دلار

عباس علی‌آبادی سفر چند روز گذشته وزیر صنایع بلاروس به ایران در راستای نهایی سازی توافقات را مفید و سازنده خواند و از تلاش‌ها و حمایت‌های دولت بلاروس در توسعه همکاری‌های صنعتی و تولید مشترک خصوصاً در زمینه تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات سنگین معدنی و پروژه‌های خدمات فنی مهندسی تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: ما در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مهم‌ترین موضوعات و زمینه‌های همکاری دو کشور خصوصاً در حوزه‌های صنعتی و تجاری را مورد بحث و بررسی قرار دادیم که ازجمله آن می‌توان به مذاکره در حوزه دامتراک، تراکتور و کشنده، صادرات خودرو به بلاروس و تأمین برخی نیازهای صنعتی و کشاورزی اشاره کرد.

علی‌آبادی افزود: با همکاری بسیار خوبی در حوزه تولیدات مشترک صنعتی ازجمله در تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات صنعتی، خودرو سواری و سایر بخش‌ها تعریف کرده‌ایم و با توجه به سفر آتی دکتر مخبر به بلاروس به‌زودی شاهد رونق بیشتر در این زمینه‌ها خواهیم بود.

وزیر صمت یکی از موانع توسعه همکاری‌های اقتصادی را عدم پرواز مستقیم میان دو کشور دانست و گفت: دو طرف با توجه به نیاز به توسعه روابط تجاری و برقراری خط مستقیم هوایی توافق کردند از هر طرف یک آژانس گردشگری مسئول صدور ویزای گردشگری باشند و برای روادید تجار نیز یک راهکار جهت تسریع در صدور و یا لغو روادید در نظر گرفته شود.

علی‌آبادی موافقت‌نامه تجارت آزاد اوراسیا را نیز ظرفیت مهمی برای توسعه روابط اقتصادی دانست و تصریح کرد: همکاران من در سازمان توسعه تجارت برنامه‌ریزی خوبی برای نهایی سازی، امضاء و اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام داده‌اند و امیدواریم به‌زودی شاهد اجرای آن توسط همه کشورهای عضو باشیم.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها