|
کدخبر: 251651

افزایش چشمگیر صادرات گاز طبیعی ایران در ۱۴۰۰

طبق آمار رسمی گمرک ایران، میزان صادرات گاز طبیعی ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۴.۸ میلیارد دلار بوده است که از نظر حجم و ارزش صادرات نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

طبق آمار رسمی گمرک ایران، در ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۰ میزان صادرات گاز طبیعی ایران بیش از ۴.۸ میلیارد دلار بوده است.

همچنین وزن گاز طبیعی صادراتی از ایران نیز بیش از ۲۳ میلیون تن بوده است.

جدول ۱- گاز صادراتی در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۰ و مقایسه با مدت مشابه ۹۹ (واحد: میلیون دلار، هزار تن)

گاز-طبیعی

طبق آمار ارائه شده توسط گمرک ایران در جدول ۱، ارزش گاز صادراتی ایران ۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است و حجم گاز صادراتی نیز ۹۱ درصد افزایش یافته است.

چندی پیش‌ جواد اوجی وزیر نفت پیش‌تر درباره افزایش حجم و درآمدهای صادراتی گاز ایران عنوان کرده بود که تمامی درآمدهای صادرات گاز ایران در دولت سیزدهم وصول شده است و میزان وصول درآمدهای صادرات گاز نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است.

وزیر نفت در این باره گفت: نه تنها در حوزه نفت بلکه در حوزه صادرات گاز نیز اوضاع بهتر شده است، سال قبل ایران در مجموع یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار گاز فروخته بود، ولی امسال بیشتر از ۴.۶ میلیارد دلار گاز صادر کرده و درآمدهایش را نیز کاملا وصول کرده است.

اوجی در ادامه اظهار داشت: ضمن اینکه حجم صادرات گاز ایران نیز در سال جاری افزایش یافته است. در حوزه صادرات گاز ترفندهایی را وزارت نفت اجرا کرده است که اجازه بدهید در فضای رسانه‌ای مطرح نکنیم، ولی این افزایش حجم صادرات گاز نیز چشمگیر بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظر