|
کدخبر: 235480

خبر مهم درباره تبادلات ارزی و بانکی با روسیه

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تسهیل تبادلات ارزی و بانکی از دیگر محورهای مذاکره بود که در این زمینه نکاتی مطرح کردیم و امیدواریم با تعاملات بانک مرکزی در این زمینه، سفر آقای رئیس جمهور شروع یک گشایش ویژه باشد.

تجارت خبر مهم درباره تبادلات ارزی و بانکی با روسیه

سید احسان خاندوزی ظهر امروز در بیان جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه اظهار داشت: با توجه به راهبردی بودن روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه یکی از محورهای مهم دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم احیای این ظرفیت بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه برای موثرتر شدن سفر آقای رئیس جمهور دیروز بنده به همراه وزیر نفت جلسات مقدماتی را با همتایان روسی برگزار کردیم، گفت: مذاکرات خوبی در حوزه تعاملات بالادستی نفت و مسئله پتروپالایشگاه‌‎ها انجام شد، همچنین در ارتباط با خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری که تاکنون ۲ پروژه نیروگاه سیریک و خط آهن اینچه برون را پوشش می‌دهد نیز بحث شد.

وی ادامه داد: سرعت تحولات پروژه‌هایی که از خط اعتباری استفاده می‌کنند قابل قبول نبود که تدابیری برای افزایش سرعت اجرا اتخاذ شد.

خاندوزی درخصوص پروژه‌های پیش رو با استفاده از خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری، گفت: ۳ پروژه نیروگاهی دیگر و خط آهن رشت آستارا برای تکمیل کریدور شمال به جنوب از سمت ایران برای استفاده از خط اعتباری مطرح شد و مورد توافق اولیه طرف روس هم قرار گرفت.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: در مورد خرید ۲۰۰۰ لکوموتیو در قالب خط اعتباری نیز جلسه‌ای برقرار شد.

خاندوزی در پایان گفت: تسهیل تبادلات ارزی و بانکی از دیگر محورهای مذاکره بود که در این زمینه نکاتی مطرح کردیم و امیدواریم با تعاملات بانک مرکزی در این زمینه، سفر آقای رئیس جمهور شروع یک گشایش ویژه باشد.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها