|
کدخبر: 226814

آخرین آمار از واردات نهاده های دامی

روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی (ذرت، جو وکنجاله سویا) در ۸ ماهه سالجاری نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ به لحاظ وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۴۱ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در ۸ ماهه سال گذشته ۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۳۶ تن نهاده دامی به ارزش دو میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۵۲ دلار وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: این میزان در دوره مشابه به ۱۰ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۵۶۱ تن به ارزش سه میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۴۷ دلار رسیده است.

سخنگوی گمرک درباره واردات نهاده‌های دامی به تفکیک کالایی گفت: در ۸ ماهه سالجاری ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۱۸ تن ذرت به ارزش دو میلیارد و ۱۱۴ میلیون و۷۸۰ هزار و۴۵۴ دلار وارد کشور شده است که این میزان در مقایسه با واردات ذرت در دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۶ درصد کاهش اما از نظر ارزشی ۳۲ درصد افزایش را تجربه کرده است.

لطیفی تصریح کرد: دو دوره مورد نظر در این گزارش دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۹۳ تن جو به ارزش ۶۸۵ میلیون و ۲۲ هزار و ۸۴۶ دلار وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه امسال یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۳۵۰ تن کنجاله سویا به ارزش ۹۸۳ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۴۷ دلار وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۵۱ درصد رشد را تجربه کرده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر