|
کدخبر: 219710

ترخیص کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی

بر اساس گزارش‌ها ۱۴۰هزار تن روغن خوراکی و ۱۲هزار تن برنج در بندر شهیدرجایی دپو شده بود که ‌برای ترخیص این کالاها با قید فوریت دستور قضایی صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان، بعد از دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به آخرین وضعیت کالا‌های اساسی موجود در بنادر و گمرکات استان بازدید‌های سرزده‌ای را از بندر شهید رجایی انجام داد.

نامطلوب بودن وضعیت نگهداری کالا‌ها در انبار‌های سازمان امور تملیکی و گمرکات کشور، رئیس دستگاه عدلیه را بر آن داشت در تاریخ ۱۰ آبان ماه در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه از وضعیت نگهداری این کالا‌ها گلایه کند و به دادستان‌ کل کشور و سازمان بازرسی ماموریت بدهد تا به‌صورت مستمر این موضوع را بررسی و تدبیری برای رفع مشکل نگهداری کالا در انبار‌ها اتخاذ کنند.

بعد از ورود دستگاه قضا به موضوع نگهداری کالا در انبار‌های سازمان امور تملیکی و گمرکات کشور، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان پیرو دستور رئیس قوه‌قضائیه و برای رفع مشکلات مردم به بررسی آخرین وضعیت کالا‌های اساسی موجود در بنادر و گمرکات استان پرداخت و بر تخلیه و ترخیص کالا‌های رسوبی موجود در انبار‌های بندر شهید رجایی نظارت کرد.

در همین راستا جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با حضور مسوولان مربوطه از جمله معاونان رئیس‌کل دادگستری استان و مدیرکل سازمان بازرسی استان هرمزگان با موضوع بررسی آخرین وضعیت توربین‌های بادی مستقر در انبار شرکت ایران کشتی بحر، بررسی آخرین وضعیت کالا‌های اساسی و رسوبی موجود در بنادر و گمرکات استان هرمزگان و بررسی آخرین وضعیت دپوی ۱۴۰ هزار تن روغن خوراکی و ۱۲هزار تن برنج وارداتی موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس برگزار شد.

 ۱۰مصوبه برای تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی

در پایان این جلسه، ۱۰ راهکار برای تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی تصویب شد. از جمله آنکه مقرر شد با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده مبنی بر ورود چند کشتی حامل کالا‌های اساسی و عدم ترخیص این کالا‌ها به‌دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان به‌قید فوریت، اقدام لازم را به‌منظور تخلیه و ترخیص کالا‌ها انجام دهد. همچنین قرار شد اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان هرمزگان در اسرع وقت مشکلات مربوط به ۴ هزار تن ذرت واردشده به کشور را به دادگستری استان هرمزگان اعلام کند تا دستورات مقتضی صادر شود.

گارد و حراست بندر شهید رجایی بندرعباس نیز موظف شد در اسرع وقت میزان خروجی روغن‌های خوراکی از انبار‌های موجود در بندر شهید رجایی را استعلام کند و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

بعد از برگزاری این جلسه علی صالحی، رئیس ‌کل دادگستری استان هرمزگان به‌صورت سرزده از انبار‌های بندر شهید رجایی بندرعباس هم بازدید و دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری بیش از ۱۴۰ هزار تن روغن خوراکی و ۱۲ هزار تن برنج وارداتی دپوشده در بندر شهید رجایی را صادر کرد.

صالحی در ادامه از صدور دستور ویژه‌ای خطاب به اداره‌کل پشتیبانی و امور دام استان هرمزگان برای ترخیص ۴ هزار تن ذرت وارداتی خبر داد.

وی همچنین از استقرار یک قاضی در گمرکات و بنادر جهت رسیدگی به امور و رفع موانع قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن هم خبر داد و تاکید کرد به تمامی دادستان‌ها ماموریت داده شده است به‌صورت مستمر و حداقل هفته‌ای یک بار از گمرکات، بنادر و انبار‌های سازمان اموال تملیکی بازدید کنند.

همچنین رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اقدامات خود، دستور ترخیص فوری محموله بزرگ ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس را برای ارسال آن به سراسر کشور صادر کرد، اقدامی که با هدف کنترل قیمت‌ها صورت گرفت.

در همین راستا، صالحی در تذکری به مدیران مربوطه بر این نکته تاکید کرد که دستگاه قضایی با هر نوع ترک‌فعل و سهل‌انگاری در تامین و ترخیص کالا‌های مورد نیاز جامعه برخورد قاطعی خواهد کرد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر