|
کدخبر: 215948

بی رغبتی واردکنندگان به واردات تلفن همراه!

سخنگوی اتحادیه تلفن همراه گفت: به دلیل نبود ثبات در بازار ارز، وارد کنندگان رغبتی برای واردات ندارند در نتیجه بازار با کمبود این کالا مواجه شده است.

ابوالفضل ناصری با بیان اینکه پیش از این بازار موبایل، از ثبات خوبی برخوردار بود گفت: واردکنندگان در سامانه تجارت، کالاهایشان را ثبت می‌کردند و قیمت کالا‌ها رصد می‌شد.

وی اضافه کرد: به دلیل نبود ثبات در بازار ارز، واردکنندگان رغبتی برای واردات ندارند در نتیجه بازار با کمبود این کالا مواجه شده است.

ناصری با بیان اینکه ۴۰۰ واردکننده فعال موبایل در بازار رقیب هم هستند گفت: هیچ واردکننده‌ای نمی‌تواند با توجه به ثبت کالا در سامانه جامع تجارت و مشخص بودن قیمت و گارانتی کالا و همچنین نظارت و رصد از سوی سازمان‌های رسمی، بیش از حد مجاز، کالا را گرانتر عرضه کنند.

وی ۵۸ درصد از سهم بازار تلفن همراه را متعلق به نشان تجاری (برند) سامسونگ دانست و افزود: شرکت سامسونگ جز شرکت‌هایی است که در دوران تحریم ایران را ترک کرد، اما همچنان در کشور فعال است.

سخنگوی اتحادیه تلفن همراه گفت:​ با توجه به اینکه شرکت سامسونگ ۳۰ سال در ایران سود‌های کلان در حوزه لوازم خانگی، موبایل و کالا‌های دیگر داشت استنباط ما بر این بود که در بازار بماند، اما با شروع تحریم ها، نمایندگی‌های این شرکت دست از فعالیت کشیدند ضمن اینکه ما می‌توانستیم با رفتن شرکت سامسونگ با برند‌های هووآوی و شیائومی بیشتر همکاری داشته باشیم.

وی به تولید گوشی‌های تلفن همراه در کشور اشاره کرد و افزود: شرکت جی ال ایکس تنها برندی بود که در کشور تولید داشت، اما باید اذعان کرد که دانش الکترونیک در کشور جایگاه مناسبی ندارد.

وی گفت: ​ما باید با شرکت‌های قدرتمند اروپایی و آسیایی در این زمینه وارد مذاکره شویم تا بتوانیم دانش و سیستم آن‌ها را وارد کنیم، اما در حال حاضر بستر تولید تلفن همراه با کیفیت مناسب، در کشور فراهم نیست.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر