|
کدخبر: 200821

رشد عجیب واردات ایران از عراق

گزارش گمرک ایران از رشد ۴۳۰ درصدی واردات از عراق به ایران در سال جاری حکایت دارد.

تجارت رشد عجیب واردات ایران از عراق

لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - جزئیات تجارت خارجی ایران با عراق در پنج ماه نخست امسال را تشریح کرد و گفت که عراق دومین کشور خریدار کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بوده که در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور  ماه‌ها مسدود شد و مانند بسیاری از کشورها  تجارتمان در سال گذشته کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه، واردات ایران از عراق از لحاظ ارزش ۴۳۰درصد  افزایش پیدا کرده و صادرات نیز  ۳۱درصد رشد را تجربه کرده است.

همچنین در پنج ماه نخست امسال با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی روند تجارت خارجی کشور رو به رشد بوده و همین امر در خصوص عراق  به عنوان دومین شریک صادراتی کشورمان نیز موثر بوده است.

صادرات کشورمان به عراق نیز تا پایان مرداد ماه، بیش از ۱۲ میلیون و ۲۴هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۳۴۳هزار و ۲۴۸ دلار بوده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی ۵۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد داشته است.

در دوره مورد بررسی، ۳۱۳ هزار و ۶۱۲ تن کالا به ارزش ۱۷۵میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۸۷ دلار نیز از عراق وارد کشورمان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۹۷۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳۰ درصد رشد دارد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر