|
کدخبر: 192965

وعده بزرگ هلال احمر درباره واردات واکسن

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفته است: در راستای تعهدات خود برای تامین نیاز‌های داخلی، تلاش می‌کنیم طی هفته‌های آینده محموله‌های بزرگتر و سنگین‌تری را به کشور وارد کنیم.

تجارت وعده بزرگ هلال احمر درباره واردات واکسن

محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه رئیس‌جمهور از واردات ۳۰ میلیون دز واکسن سخن گفته است، آیا هلال احمر نیز تعهدی در خصوص تامین سهمی از این میزان دارد یا نه، گفت: جمعیت هلال احمر پس از دریافت مجوز از ابتدای سال تا کنون، در ۱۴ محموله ۱۶ میلیون دز واکسن کرونا توسط ۱۶ پرواز به کشور منتقل کرده است.

وی ادامه داد: همچنان نیز هم هلال احمر خود را متعهد می‌داند که تا تامین نیاز عمومی به واکسن در کنار واکسن‌های داخلی، واکسن‌های خارجی نیز وارد کند.

وی افزود: از دیروز ما در تلاشیم تا با تمام جمعیت‌های صلیب سرخ در دنیا بتوانیم رایزنی‌هایی را برای افزایش واردات خود انجام دهیم ، از طرفی نیز مانع ورود واکسن از سوی سازمان‌های دیگر نیز نیستیم، اما همچون سابق تمام تلاش خود را برای رفع نیاز‌های کشور برای تامین واکسن می‌کنیم.

محموله‌های بزرگ‌تر وارد می‌کنیم

وی گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا نیز بحث شد همه با تمام ظرفیت‌های خود برای واردات واکسن و تامین نیاز‌های داخلی به آن وارد شوند؛ اگرچه که هلال احمر تلاش دارد طی هفته‌های آینده محموله‌های بزرگتر و سنگین‌تری را به کشور وارد کند.

قوسیان مقدم در مورد تنوع واکسن‌های وارداتی به کشور گفت: به طور کلی در حال حاضر در حال همکاری با چین برای واردات واکسن هستیم مگر توافقاتی با سایر شرکا بتوانیم انجام دهیم و شریک قابل اعتمادی در این زمینه بیابیم.

وی در ادامه در مورد مراکز واکسیناسیون هلال احمر در تهران گفت: از دیروز با افتتاح سومین مرکز واکسیناسیون هلال احمر بعد از مرکز تهرانپارس و انقلاب، باغ موزه دفاع مقدس نیز با همکاری اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر به طور رسمی شروع به انجام فعالیت کردند.

وی در مورد میزان واکسیناسیون هلال احمر در شهر تهران، گفت: هلال احمر با معرفی مراکزی که دانشگاه علوم پزشکی نیز با آن موافقت کرده است با تمام توان وارد فرآیند واکسیناسیون شده است، اما میزان واکسن دریافتی از سوی این مراکز برای انجام واکسیناسیون محدود است و در ساعات ابتدایی روز، در طی دوساعت اولیه به پایان می‌رسد.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها