|
کدخبر: 187141

قول زادبوم به صادرکنندگان محصولات کشاورزی

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر رفع مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان محصولات کشاورزی بخش میوه و تره‌بار تاکید کرد.

تجارت قول زادبوم به صادرکنندگان محصولات کشاورزی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر رفع مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان محصولات کشاورزی بخش میوه و تره‌بار گفت: سازمان توسعه تجارت ایران همواره حامی و پشتیبان صادرکنندگان واقعی و خوشنام بوده و در جهت رفع مشکلات و موانع صادراتی این قشر زحمتکش که علیرغم کمبودهای موجود همچنان در صادرات کالاهای غیرنفتی و حفظ جایگاه این کالاها در بازارهای هدف تلاش می‌کنند، اقدام خواهد کرد.

حمید زادبوم در نشست بررسی و رفع مشکلات تعهدات ارزی محصولات کشاورزی بخش میوه و تره‌بار با بیان این مطلب اظهار داشت: با شروع به کار کارگروه رفع تعهدات ارزی و برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد با دیگر نمایندگان معرفی شده از سوی سازمان‌های عضو کارگروه، تمامی مشکلات این بخش مطرح و در نهایت در فروردین‌ماه سال جاری بسته رفع تعهدات ارزی مصوب و ابلاغ شد.

خاطرنشان می‌سازد، در این نشست مقرر شد اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، شعبات استانی آن و انجمن سیب‌زمینی‌کاران ایران مطابق بسته رفع تعهدات ارزی مدارک و مستندات مثبته صادراتی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ را برای کارگروه مربوطه ارسال کنند.

گفتنی است، در این نشست که با حضور سیدرضا نورانی و صدرالدین نیاورانی، رئیس و نایب رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایران، سیداحمد میرجلیلی، نایب رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان البرز و خسرو طالبی، رئیس انجمن سیب زمینی‌کاران ایران، برگزار شد، بخش خصوصی با اشاره به مشکلات صادرات محصولات میوه و تره‌بار و همچنین افت ۲۰ تا ۱۰ درصدی این محصولات و نیز اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی کشورهای بیگانه خواستار نگاه ویژه‌ای به این بخش از صنعت کشاورزی شد.

منبع: بازار

ارسال نظر