|
کدخبر: 170871

موج افزایش قیمت مرغ در راه است؟

نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار تولید جوجه ۱۰درصد کاهش یافته است که امیدوار هستیم با افزایش سن کشتار این کسری جبران شود.

تجارت موج افزایش قیمت مرغ در راه است؟

حبیب اسدالله‌نژاد نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از کاهش ۱۰درصدی تولید جوجه خبر داد و گفت: اگر از پتانسیل تولید جوجه به‌درستی استفاده کنیم، نه‌تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه همیشه صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار داریم که در برخی مواقع مدیریت ناصحیح باعث شده است مزیت صادرات از بین رود. 

اسدالله‌نژاد با بیان اینکه نیازی به واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یکروزه نیست، گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات جوجه باید مشخص شود که جوجه‌هایی که بدون مجوز از واحد مرغ مادر خارج شدند، کجا رفته‌اند؟ چرا که با احتمال پدیده قاچاق، عرضه جوجه کاهش یافته است.

این مقام مسئول نرخ مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هر قطعه جوجه با نرخ ۶ تا ۷ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. 

وی از کمبود شدید جوجه خبر داد و گفت: علی‌رغم اختلاف ۲هزارتومانی قیمت مصوب با نرخ بازار، اما در برخی مواقع امکان تأمین با این نرخ هم وجود ندارد که این موضوع تولیدکنندگان را دچار چالش کرده است. 

اسدالله‌نژاد ادامه داد: بنابر آخرین آمار تا ۲۴ فروردین حدود ۸۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که با میزان ۱۲۵ میلیون جوجه‌ریزی ستاد تنظیم بازار اختلاف دارد که بدین ترتیب انحراف در آمار وجود دارد و حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه انحراف به‌وجود آمده است که رقم کمی نیست. 

اسدالله‌زاده با بیان اینکه ماهانه ۱۲۵ تا ۱۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده است، اظهار کرد: با توجه به نیاز مرغ کشور، این میزان جوجه‌ریزی جوابگوی نیاز داخل است. 

وی با اشاره به تأثیر قاچاق جوجه یکروزه بر بازار مرغ افزود: قاچاق جوجه یکروزه به‌عنوان موجود زنده همانند قاچاق آهن‌آلات و دیگر کالاها نیست که به‌سهولت در بازار اثر بگذارد.

 

منبع: صد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها