|
کدخبر: 169268

نابودی حدود ۳ میلیون جوجه یک روزه قاچاق

فرمانده مرزبانی گفت: مرزبانان ۲ الی ۳ میلیون انواع جوجه یک روزه قاچاق را کشف کردند اما متأسفانه سایر ارگان‌های متولی برای جمع آوری آنها اقدامی انجام نمی‌دهند و جوجه‌های کشف شده تلف می‌شوند.

تجارت نابودی حدود ۳ میلیون جوجه یک روزه قاچاق

سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه مرزبانی ناجا مقابله با قاچاق جوجه یک روزه را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی مرزبانی مقابله بی امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ است، در این راستا در دو سال گذشته آمار و ارقام نشان می‌دهد، مرزبانان همه ساله ۲ الی ۳ میلیون انواع جوجه یک روزه قاچاق را کشف کردند.

وی با تأکید بر نقش سایر ارگان‌های ذیربط در این زمینه، افزود: علیرغم مشقت‌های فراوان همرزمان ما در مرزها پس از کشف جوجه‌های یک روزه، متأسفانه سایر ارگان‌های متولی برای جمع آوری آنها اقدامی انجام نمی‌دهند و جوجه‌های کشف شده تلف می‌شوند که می‌توان با جا به جایی سریع از تلف شدن آنها جلوگیری کرد و به چرخه تولید برگرداند.

سردار گودرزی ادامه داد: کنترل و نظارت لازم توسط متولیان امر ضعیف است و با وجود دلالان، فراز و فرودهایی در این موضوع صورت می‌پذیرد، خروج جوجه‌های یک روزه توسط کولبران در مقابل تولید آنها در کشور زیاد قابل اعتنا نیست و بسیار ناچیز است لذا با توجه به وظیفه مرزبانان در این زمینه، ما مأموریت خود را ادامه می‌دهیم و به طور جد با قاچاق جوجه در مرزها مقابله خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا به نقش مرزبانی در تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی ها" اشاره کرد و گفت: مبارزه با کالای قاچاق جز اولویت‌های اصلی مرزبانی در مرزها بوده و در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون روند کشفیات قاچاق در مجموعه مرزبانی صعودی بوده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها