|
کدخبر: 146961

اقدام موثر دولت در بهبود وضعیت تجارت کشور

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم بیست و چهارمین روز ملی صادرات بیان کرد: اقدام خوبی که در دولت صورت گرفت این بود که فعالیت های بخش تجارت کشور در وزارت صمت بازنگری شد و وزارت صمت نگاه مجلس را در تصمیمات تجاری وارد کرد.

تجارت اقدام موثر دولت در بهبود وضعیت تجارت کشور

محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر این مطلب، افزود: تعیین تکلیف تعهدات ارزی با این هدف که حتی یک دلار از منابع ملی ارزی هم در خارج از کشور رسوب نشود و به کشور بازگردد، با رفع مشکل ها در این خصوص امکان پذیر است.

رفع تعهدات ارزی باید با رویکرد کاملا تخصصی انجام شود

وی ادامه داد: رفع تعهدات ارزی باید با رویکرد کاملا تخصصی صورت گیرد و تحقیقاتی که در این زمینه وجود دارد نیز از سوی دولت باید کامل شود.

ربیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: از ارزهای دولتی به خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تولیدکننده و تاجری نتوانست استفاده کند به طوری که با کوچک ترین نوسانات ارزی، قیمت های اقلام مصرفی در داخل کشور نیز افزایش پیدا می کند.

بانک مرکزی در تصمیم گیری های تجاری باید تابع وزارت صمت باشد

پورابراهیمی ابراز کرد: بانک مرکزی در تصمیم گیری های تجاری باید تابع وزارت صمت باشد و در این زمینه به صورت مستقل عمل نکند، چرا که این استقلال بانک مرکزی موجب اختلال در تجارت اقتصادی کشور شده است.

پور ابراهیمی در پایان مطرح کرد: افزایش چند برابری صادرات کشور با رفع سدهای تجاری و تسهیل در این امور به کمک دولت و استفاده حداکثری از بخش خصوصی در کوتاه مدت امکان پذیر است.

منبع: شاتا

ارسال نظر