|
کدخبر: 107660

کاهش چشمگیر صادرات ایران به عراق

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق می‌گوید صادرات ایران به این کشور همسایه در سه ماهه نخست سال ۹۹ برابر با یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار بوده که حدود ۵۰ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال قبل است.

تجارت کاهش چشمگیر صادرات ایران به عراق

سید حسینی، عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به آمارهای منتشر شده از تجارت خارجی کشور در سه ماهه نخست امسال گفت: صادرات ایران به عراق در خردادماه به خوبی ماه قبل نبود و بار دیگر به حدود رقم صادرات ما به عراق در فروردین ماه نزدیک شد.

وی علت افزایش صادرات ایران به عراق در اردیبهشت‌ماه را فاکتور صادراتی ۳۰۰ میلیون دلاری شرکت ملی گاز اعلام کرد و افزود: شرکت گاز به طور معمول هر سه تا چهار ماه فاکتورهای گاز صادراتی خود را اعلام می‌کند و ماه گذشته علت افزایش رقم صادراتی ایران به عراق نیز همین موضوع بود.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد که کل صادرات ایران به عراق در فصل بهار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار بوده است که نصف میزان صادر شده در سال قبل است.

وی درباره توافقات حاصل شده در سفر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به عراق نیز اظهارکرد: عراقی‌ها بیشتر شفاهی توافق می‌کنند و امیدوار هستیم به توافقات حاصل شده پایبند بمانند و صورت وضعیت‌های که ما اعلام می‌کنیم را پرداخت کنند.

حسینی اظهارکرد: تا قبل از این حسابی به نام بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عراق وجود داشت که قرار بود مطالبات ایران به آن حساب واریز شود اما در سفر اخیر به دلیل تحریم شدن بانک مرکزی ایران توسط امریکا، قرار شده که حساب دیگری افتتاح شود تا دیگر بهانه تحریم وجود نداشته باشد.

 

 

منبع: اگزیم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها