|
کدخبر: 57488

با وجود موانع تحریمی امریکا؛

عزم روسیه برای ساخت دو جت مسافربری

روسیه قصد دارد ۲ هواپیمای MC-۲۱ دیگر به ناوگان فعلی اضافه کند و به این ترتیب در برابر موانع تولیدی که امریکا ایجاد کرده بایستد. تحریم‌های امریکا دسترسی روسیه را به انواع محصولات مورد نیاز برای این پروژه قطع کرده است.

گسترش‌نیوز: به گفته یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه یکی از هواپیماهای در حال ساخت، به آزمایش موتور PD-۱۴ ساخت داخل اختصاص داده شده است. کار ساخت هواپیمای MC-۲۱ پایان یافته و یکی هم در مرحله نهایی قرار دارد.

روسیه از قبل در حال آماده شدن برای تولید منظم این هواپیمای باریک بدنه بود. قرار است نخستین هواپیما در ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده شود. شرکت دولتی یونایتد ایرکرفت روسیه، سازنده این هواپیما تا حالا بیش از ۱۷۵ سفارش را برای این هواپیما ثبت کرده است.

در این بین، کارخانه ایرکاتسک اوییشن، محل تولید این هواپیما این مدل را برای پرواز آزمایشی آماده می‌کند. قرار است این هواپیمای مسافربری در ۲۰۲۰ مجوز روسیه را بگیرد و در ۲۰۲۱ تأییدیه آژانس امنیت هوایی اتحادیه اروپا را دریافت کند.

جت‌های خانواده MC-۲۱ پاسخ روسیه به خط تولید مکس۷۳۷ باریک بدنه متعلق به هواپیماسازی امریکایی بوئینگ هستند. دو هواپیما از این مدل اخیراً سقوطی مرگبار داشتند که باعث زمین گیر شدن این مدل در بسیاری کشورها شد و عملکرد این شرکت را در یکی از مهم‌ترین رویدادهای هوایی دنیا یعنی نمایشگاه هوایی پاریس تحت تاثیر قرار داد.

تولید جدیدترین هواپیمای مسافربری روسیه به خاطر تحریم‌های امریکا بر تجارت با شرکت‌های روسی با موانعی روبه‌رو بود. امریکا تحویل قطعاتی را که برای ساخت بال‌های هواپیما مورد نیاز بود ممنوع کرد. همچنین فروش قطعات تیتانیوم و تجهیزات خاص لازم برای تولید را هم معنع کرد.

ولی این تحریم‌ها نتوانست پروژه MC-۲۱ را متوقف کند چون روسیه بر روی جایگزینی قطعات ساخت خارج کار می‌کند. معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد با این کار تولید MC-۲۱ از نظر فنی نیازی به قطعات تحریم شده ندارد.

سومین هواپیمای آزمایشی MC-۲۱ نخستین پرواز موفق خود را در مارس انجام داد. این مدل پرواز عمومی خود را در نمایشگاه هوایی بین‌المللی مسکو از ۲۷ اوت تا اول سپتامبر انجام خواهد داد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها