|
کدخبر: 52149

پمپئو از بیم ایران، عراق را تهدید کرد

وزیر خارجه امریکا چهارشنبه گفت واشنگتن به هر گونه تهدید از سوی شبه‌نظامیان نزدیک به ایران علیه نیروهای امریکا پاسخ شدید خواهد داد.

گسترش نیوز - «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه امریکا چهارشنبه دولت عراق را تهدید کرد امریکا به هر گونه تهدید علیه نیروهای امریکایی از سوی ایران پاسخ شدید نشان خواهد داد.

Pompeo1.jpg

پامپئو مدعی شد شبه‌نظامیان نزدیک به ایران موشک‌های خود را به پایگاه‌های امریکا در عراق نزدیک‌تر کرده‌اند. امریکا مدعی است که نیروهای مقاومت عراق، تحت حمایت ایران به دنبال هدف قرار دادن منافع واشنگتن هستند.

ظهارات پامپئو در حالی مطرح شده است که سخنگوهای گروه‌های مقاومت در عراق تأکید کردند که هیچ برنامه‌ای برای هدف قرار دادن نیروهای امریکایی ندارند و اظهارات تهدید آمیز پامپئو، «جنگ روانی» واشنگتن است.

ادعای تلاش گروه‌های نزدیک به ایران برای هدف قرار دادن مواضع امریکا در حالی مطرح می‌شود که دیروز حتی نزدیک‌ترین متحدان امریکا هم این ادعا را رد کرده‌اند. روز گذشته «کریس گیکا» معاون انگلیسی ائتلاف چندملیتی تحت رهبری امریکا این ادعا را رد کرده و گفت بر خلاف آنچه عنوان شده، او افزایشی در میزان تهدید نیروهای حامی ایران در عراق و سوریه مشاهده نکرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر