|
کدخبر: 314588

توسعه اقتصادی/بیمه/روابط سیاسی

توسعه روابط اقتصادی ایران و قطر/تعامل سازنده در مسیر پیشرفت

برگزاری نهمین کمیسیون ایران و قطر از اهمیت بالایی در راستای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور برخوردار است.

بین‌الملل توسعه روابط اقتصادی ایران و قطر/تعامل سازنده در مسیر پیشرفت

مجتبی اکبری - رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو گفت: این اجلاس که به صورت سالیانه برگزار می شود، از اهمیت بسیار بالایی برای رشد و تعاملات سیاسی و اقتصادی ۲ کشور برخوردار است.

رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو در این باره افزود: با توجه به مناسبات سازنده سیاسی دو کشور و تاکیدات روسای دو کشور برگزاری نهمین کمیسیون ایران و قطر از اهمیت بسیار بالای در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: این کمیسیون در قالب چهار کمیته تخصصی از دو کشور ایران و قطر شامل کمیته تجارت ( بازرگانی، صنایع و اتاق‌های بازرگانی، بانکی، گمرکی و بیمه)، کمیته زیر ساخت ( راه و شهرسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار)، کمیته اجتماعی و فرهنگی (گردشگری و صنایع دستی، بهداشتی، علوم و پژوهش، قضائی و حقوق) و کمیته انرژی (آب و فاضلاب ، برق و نقت و گاز و محیط زیست) برگزار می‌شود.

دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر اظهار کرد: در حاشیه این اجلاس، نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای ایران در حوزه «صنایع مواد غذایی»،«بهداشت، درمان و دارویی»،«صنعت کشاورزی» و «دانش‌بنیان‌ها» و« انرژِی» در حوزه ستادی وزارت نیرو با هدف معرفی توانمندی‎های جمهوری اسلامی ایران در صنایع پایه برگزار می‌شود.

طبق اعلام وزارت نیرو، جلسه هماهنگی دستگاه‌های داخلی با حضور ۴۵ نماینده از دستگاه‌های دولتی حاضر در نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر برای تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم دستگاه‌های متولی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور در ساختمان حوزه ستادی وزارت نیرو برگزار شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها