|
کدخبر: 313435

فروپاشی اقتصادی/روسیه/اعمال تحریم

روسیه موفق شد از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کند

سخنگوی کرملین گفت: دولت روسیه موفق شد از فروپاشی اقتصادی که کشور را پس از اعمال تحریم‌های بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲ تهدید می‌کرد، جلوگیری کند.

بین‌الملل روسیه موفق شد از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کند

دیمیتری پسکوف اظهار کرد: بعد از اعمال تحریم‌های بی‌سابقه، خطر فروپاشی (اقتصادی) وجود داشت و ما واقعا باید همه منابع و نیروهای داخلی خود را بسیج می‌کردیم تا از این فروپاشی جلوگیری کنیم.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که در آن زمان اقتصاد روسیه تحت فشار تحریم‌های بی‌سابقه آسیب دید.

پسکوف با بیان این که هیچ کشوری در جهان با چنین تهدیدی مواجه نبوده است و قاعدتا هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند در برابر چنین ضربه‌ای مقاومت کند، افزود: روسیه نه تنها توانست وضعیت موجود را تثبیت کند بلکه به سمت «روند رشد» حرکت کرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و متحدانش پس از حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کردند، اما کانال‌های عرضه از ترکیه، کشور همسایه روسیه در دریای سیاه و دیگر مراکز تجاری باز مانده است. واشنگتن تاکنون بارها درباره صادرات مواد شیمیایی، ریزتراشه‌ها و سایر محصولات ترکیه به روسیه هشدار داده است.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها