|
کدخبر: 306546

همچنان به برجام متعهد هستیم

شولتس با تاکید بر اهمیت شروعی نوین در موضوع خلع سلاح هسته ای گفت که چند کشور دیگر نیز زرادخانه هسته ای تشکیل داده اند.

بین‌الملل همچنان به برجام متعهد هستیم

رئیس دولت آلمان در بخش دیگری از سخنان خود جلوگیری از "غنی سازی نظامی" به وسیله ایران را "یک تکلیف مهم" خواند و گفت که سلاح های هسته ای تهدیدی علیه بشریت بوده و اطمینان یافتن از عدم استفاده از آنها "یک وظیفه آنی" است.

دیروز نیز سه کشور اروپایی انگلیس،‌ فرانسه و آلمان در بیانیه ای از تهران خواستند که با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند.

تروئیکای اروپا در بیانیه خود مدعی شد که ایران اراده‌ای از خود برای اجرای تعهدات شفاف ساز مندرج در بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان نمی‌دهد.

سه کشور اروپایی انگلیس،‌ فرانسه و آلمان با طرح این ادعا که ما همچنان به برجام متعهد هستیم، مدعی شدند: ما متاسفیم که ایران تصمیمات لازم را نگرفته و اقدامات مورد نیاز را برای بازگشت به تعهدات مرتبط هسته‌ای خود در چارچوب برجام انجام نداده است.

مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام، بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها