|
کدخبر: 306539

کره شمالی در تلاش برای پیشرفت در فضا است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به خبرنگاران امروز چهارشنبه گفت به کره شمالی برای ساخت ماهواره کمک خواهد کرد و تمامی مسائل از جمله تولید سلاح مورد بررسی و مذاکره قرار خواهد گرفت.

بین‌الملل کره شمالی در تلاش برای پیشرفت در فضا است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پاسخ درباره تولید سلاح گفت سران کشورهای روسیه و کره شمالی درباره تمامی مسائل مذاکره خواهند کرد.

وی در پاسخ به خبرنگاران که درباره کمک روسیه به کره شمالی برای ساخت ماهواره گفت: «به همین دلیل ما اینجا آمدیم. رهبر کره شمالی علاقه زیادی به مهندسی موشک دارد و کره شمالی در تلاش برای پیشرفت در فضا است.»

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز گفت: «به عنوان همسایه، کشورهایمان با یکدیگر در زمینه های حساس همکاری خواهند کرد که به شکل عمومی منتشر نخواهد شد.»

رئیس جمهوری روسیه «وستوچنی کوزمودروم» مدرن ترین پایگاه پرتاب موشک ماهواره ای روسیه را که در میان جنگل های شرق این کشور واقع شده و از مرز چین خیلی دور نیست به رهبر کره شمالی نشان داد. تلویزیون ملی روسیه اعلام کرد در بازدید سران دو کشور از این پایگاه رئیس کره شمالی سوالات بسیاری از پوتین پرسید.

روز گذشته کیم جونگ اون رئیس کره شمالی با قطار اختصاصی خود وارد روسیه شد.

رئیس کره شمالی از رئیس جمهوری روسیه برای این دعوت قدردانی کرد. پوتین نیز به کیم جونگ اون هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کره شمالی در سال ۱۹۴۸ را تبریک گفت.

هفته گذشته آمریکا از احتمال سفر کیم جونگ اون به روسیه به منظور بررسی توافق احتمالی برای ارائه تسلیحات به مسکو خبر داد. کاخ سفید گفت که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به طور فعال در حال پیشرفت است.

کاخ سفید از پیونگ یانگ خواست که به روسیه تسلیحات ارائه ندهد یا آنها را به مسکو نفروشد.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که ارائه تسلیحات و تجهیزات به روسیه فقط به تداوم این جنگ بیهوده (مناقشه اوکراین) کمک می‌کند و منجر به مرگ اوکراینی‌های بی‌گناه بیشتری می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها