|
کدخبر: 306149

کره جنوبی به اوکراین کمک مالی می‌کند

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی امروز یکشنبه در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ وعده تامین کمک مالی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار به اوکراین برای کمک به بازسازی و بازگرداندن صلح به این کشور جنگ زده داد.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در اجلاس گروه ۲۰ در دهلی گفت کره جنوبی کمک مالی ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۴ در قالب کمک های بشردوستانه برای اوکراین فراهم خواهد کرد و ۲ میلیارد دلار کمک مالی باقی مانده را در قالب وام دراز مدت و کم بهره از طریق بنیاد همکاری توسعه اقتصادی ( EDCF ) با آغاز سال ۲۰۲۵ در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

کره جنوبی برنامه بنیاد همکاری توسعه اقتصادی ( EDCF ) را در سال ۱۹۸۷ با هدف حمایت از پروژه های زیرساختی اقتصادی و اجتماعی در کشورهای درحال توسعه راه اندازی کرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد : « این اقدام نشانگر نقش بامسئولیت پذیری ما به عنوان یک دولت جهانی و محوری در کمک رسانی برای بازگرداندن صلح و مشارکت در بازسازی آینده اوکراین است. »

در جلسه گروه ۲۰ با عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین وعده داد برای تقویت نقش بانک های توسعه چندجانبه برای پاسخگویی به چالش های جدید از جمله غلبه بر بحران تغییرات اقلیمی و تقویت امنیت غذا و انرژی کمک کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها