|
کدخبر: 305123

احتمال کودتا در این کشور قوت گرفت

تحلیلگر بازنشسته سیا گفت به دلیل نارضایتی شدید در بین نیروهای اوکراینی در جبهه شرقی، احتمال دارد زلنسکی طی کودتایی در سه تا چهار هفته آینده برکنار شود.

بین‌الملل احتمال کودتا در این کشور قوت گرفت

«لری جانسون» تحلیلگر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت شکست در میدان نبرد می‌تواند ارتش اوکراین را علیه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور بشوراند. 

جانسون توضیح داد: به دلیل نارضایتی شدید در بین نیروهای اوکراین در جبهه شرقی، احتمال دارد زلنسکی طی کودتایی در سه تا چهار هفته آینده برکنار شود.

اشاره او به مناطقی است که ضدحملات اوکراین در آن جریان دارد؛ حملاتی که اوایل ژوئن با نیروهای آموزش‌دیده غرب و با استفاده از تانک‌ها و خودروهای زرهی کشورهای ناتو آغاز شد، اما دستاوردی نداشته است و تنها تلفات و خسارات سنگین برای طرف اوکراینی بجا گذاشته است. 

به گزارش «راشا تودی»، جانسون اولین تحلیلگر آمریکایی نیست که درباره چرخش ارتش اوکراین علیه زلنسکی گمانه‌زنی می‌کند، اوایل ماه میلادی جاری هم «اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا گفت با هر تیپ اوکراینی که از بین می‌رود، احتمال کودتای نظامی افزایش می‌یابد. 

ریتر همچنین به گزارش اخیر «پولیتیکو» درباره اینکه چه کسی اوکراین را در صورت ترور زلنسکی اداره می‌کند، اشاره کرد. به گفته وی، با این حال، مسکو قصد انجام این کار را ندارد زیرا ممکن است فردی تندروتر جایگزین زلنسکی شود. 

 وبگاه آمریکایی اخیراً به نقل از مقامات اوکراینی گزارش داد سران این کشور طرحی را برای تضمین جانشینی قدرت در صورت مرگ ولودیمیر زلنسکی تدوین کرده‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها