|
کدخبر: 303629

فرصت ۱۰ روزه ترامپ برای حضور در دادگاه

نهاد قضایی آمریکا به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور و ۱۰ متهم دیگر در پرونده اتهام اتخاذ و جرایم مرتبط با تلاش برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ۱۰ روز برای حضور در دادگاه فرصت داد.

بین‌الملل فرصت ۱۰ روزه ترامپ برای حضور در دادگاه

«فانی ویلیس»، دادستان شهر فولتون در یک کنفرانس مطبوعاتی در آتلانتا اعلام کرد که مهلتی ۱۰ روزه برای ترامپ و دیگر متهمان این پرونده جهت تسلیم داوطلبانه به مقام‌های قضایی داده شده است. 

ویلیس گفت که به متهمان از جمله «مارک میدوز»، رئیس پیشین دفتر کاخ سفید، «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ و سایر معاونان او تا ۲۵ آگوست مهلت می‌دهد تا خود را تسلیم کنند.

دادستان در پرونده اتهام علیه ترامپ و ۱۸ متهم دیگر به قانون سازمان‌های فاسد و اخاذی که در ایالت جورجیا اعمال می‌شود و به مجازات‌های حبس از ۵ تا ۲۰ سال تصریح می‌کند، استناد کرده است. 

وی تاکید کرد که متهمان به جای پایبندی به سازوکار قانونی در ایالت جورجیا برای به اعتراض به نتایج انتخابات به یک طرح اخاذی مجرمانه دست زدند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را باطل کنند.

دادستان تصریح کرد که  در تلاش برای آغاز محاکمه همه متهمان ظرف شش ماه است و تعیین جدول زمانی در این باره به عهده قاضی است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها