|
کدخبر: 300910

سرنگونی ۱۱ پهپاد ارتش اوکراین

رئیس منطقه «کریمه» اعلام کرد که 11 پهپاد ارتش اوکراین که برای هدف قرار دادن این شبه‌جزیره به منطقه فرستاده شده بود، توسط پدافند هوایی روسیه منهدم شد.

بین‌الملل سرنگونی ۱۱ پهپاد ارتش اوکراین

«سرگئی آکسیونوف» رئیس شبه‌جزیره «کریمه» اعلام کرد که ۱۱ پهپاد ارتش اوکراین بر فراز آسمان این منطقه توسط نیروهای پدافند هوایی روسیه و ابزارهای جنگ الکترونیک سرنگون شد.

طی روزهای اخیر، ارتش اوکراین حملات خود را به کریمه با هدف بازپس‌گیری این منطقه تشدید کرده است به طوریکه چهارشنبه هفته گذشته، کانال‌های تلگرامی مرتبط با سرویس‌های امنیتی روسیه و رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند در پی حمله هوایی شبانه اوکراین به یک انبار مهمات در پایگاه آموزش‌ نظامی در کریمه، آتش‌سوزی آغاز شد و پس از آن نیز روز ۲۹ تیر ماه،‌در حمله پهپادی ارتش اوکراین به شبه‌جزیره کریمه، دست‌کم یک نوجوان دختر جان باخت و چندین ساختمان اداری نیز آسیب دید.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در خصوص جدیدترین حملات پهپادی اوکراین به شبه‌جزیره کریمه گزارش کرد، آکسیونوف گفته است که در پی حملات پهپادی ارتش اوکراین به کریمه،  یک انبار مهمات در منطقه «ژانکوی» کریمه مورد اصابت قرار گرفت و یک خانه شخصی در منطقه کروف کریمه با قطعات پهپاد آسیب دید.

با این‌حال، رئیس منطقه کریمه گفته است که تاکنون گزارشی درباره تلفات احتمالی یا خسارات دیگری در این منطقه دریافت نشده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ساعات پیش از سحرگاه ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه)، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با اشتفاده از دو پهپاد به مواضع روسیه خنثی شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها