|
کدخبر: 299408

برجام متوقف شد؟

معاون دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه در جلسه استماع گزارش شش‌ماهه دبیرکل، درباره قطعنامه ٢٢٣١ ضمن ابراز تاسف از توقف مذاکرات، «دیپلماسی» را «تن‌ها راه موثر» برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی خواند. وی گفت که برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، با بیش از ۲۰ برابر بیشتر شدن ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی از حد مجاز عملا متوقف شده است.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل در امور سیاسی و ایجاد صلح گفت که برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، با بیش از ۲۰ برابر بیشتر شدن ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی از حد مجاز عملا متوقف شده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل از آمریکا خواست تحریم‌ها را لغو کند و معافیت‌ها برای تجارت نفت با ایران را تمدید کند و همچنین از ایران خواست تا متقابلا گام‌های مغایر با تعهدات هسته‌ای خود را به شرایط پیشین توافق شده در برجام بازگرداند.

رزماری دی کارلو ضمن حمایت از توافق ماه مارس جمهوری اسلامی و آژانس برای تسریع حل و فصل مسائل پادمانی عمده، از آمادگی تهران برای فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی بیشتر آژانس استقبال کرد.

منبع: انتخاب
  • محمدرضا کیانفر ارسالی در

    .
    امیرسعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل گفت: آماده‌ی از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام هستیم.

    آقای ایروانی،
    برای احیای برجام هیچ موردی باقی نمانده که نیازمند از سرگیری مذاکرات باشد زیرا در تمام موارد قبل از تجاوز روسیه به اوکراین توافق شد اما آقای پوتین مجوز امضا به آیت‌الله خامنه‌ای نداد انفع است به جای اتلاف وقت دور جسد برجام مذاکرات مستقیم بدون واسطه با آمریکا برای رفع تحریمها را تقویت نماییم.
    ز هرگونه دارو ز خشک و ز تر، همی بر پراکند بر مرده بر.
    یکی مرده زنده نگشت از گیا، همانا که سست آمد آن کیمیا.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها