|
کدخبر: 295985

نگرانی رژیم صهیونیستی از یک سفر مهم

منابع صهیونیستی اعلام کردند که سفر پادشاه عمان به تهران، مقامات تل آویو را بسیار نگران کرده است.

مقامات تل آویو نسبت به سفر اخیر سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایرانی بسیار نگران هستند.

به نوشته الدیار، برخی رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که مسقط درحال تبادل پیام ها میان ایران و آمریکا برای رسیدن به یک توافق هسته ای تدریجی و مرحله ای است.

این رسانه ها اعلام کردند که این توافق باعث می شود که ایران قدرت هسته ای خود را حفظ و تولیدات کنونی خود را تثبیت کند و آمریکایی ها بخشی از تحریم های وضع شده علیه ایران را بر می دارند.

بر اساس این گزارش، این مساله عملا باعث می شود که ایران شکوفایی اقتصادی خود را بار دیگر از سر بگیرد.

به نوشته الدیار، صهیونیست ها می گویند که علیرغم اینکه دولت آمریکا درخصوص این امر اختلاف نظر دارد، اما این احتمال زنده است و نفس می کشد.

الدیار افزود که این مساله سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را بسیار نگران کرده است به ویژه اینکه گفته می شود بر اساس این پیشنهاد ایران تا ۶۰ درصد می تواند اورانیوم غنی سازی کند.

سفر دو روزه «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به تهران از عصر روز یکشنبه آغاز شد.

هیثم بن طارق آل‌سعید در نخستین روز سفر، پس از استقبال رسمی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ملاقات خصوصی داشت و هیات های دو کشور نیز رایزنی های سیاسی و اقتصادی خود را انجام دادند.

دستاورد این سفر امضای چهار سند همکاری در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری و انرژی همچنین همکاری در حوزه مناطق آزاد بود.

سلطان عمان در دومین روز این سفر روز دوشنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار و پس از این ملاقات با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تهران را ترک کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها