|
کدخبر: 294226

گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران تشکیل شد

گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران با حضور و عضویت نمایندگان شاخص و سرشناس از احزاب مهم برزیل در دوره جدید مجلس این کشور تشکیل شد.

بین‌الملل گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران تشکیل شد

پس از انتخابات عمومی برزیل در سال گذشته و شروع دوره جدید مجلس نمایندگان، گروه دوستی پارلمانی دو کشور نیز با ترکیب جدیدی از نمایندگان و هیات رئیسه آن با گرایش های متنوع سیاسی و از مناطق مختلف این کشور، فعال گردید.

در جلسه ای که به مناسبت اعلام رسمی بازتأسیس گروه با حضور هیئت رئیسه برگزار شد، حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل، ضمن تشکر از اقدامات رئیس و اعضای قبلی و اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور در روابط به ویژه در سه سال گذشته، ابراز امیدواری کرد در صد و بیستمین سالگرد روابط، پارلمان های برزیل و ایران و گروه های دوستی دو طرف بتوانند بیش از پیش به ارتقای روابط کمک کنند. ژوآکیم پاسارینیو رئیس جدید گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز با برجسته ساختن منافع مشترک و دوستی دو ملت، بر آمادگی گروه و پارلمان برای کمک به گسترش و تعمیق بیشتر روابط تأکید کرد.

روابط ایران و برزیل همواره دوستانه بوده و ایران بالاترین حجم تجارت با برزیل را در قاره آمریکا دارد. با تغییر پایتخت از ریودوژانیرو به برازیلیا، ایران نخستین کشوری بود که در سال ۱۳۳۹ (۱۹۶۰) سفارت خود را به پایتخت جدید برزیل منتقل کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها