|
کدخبر: 293554

سقوط اوکراین بدون حمایت غرب قطعی خواهد بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اوکراین بدون حمایت نظامی کشورهای غربی "در عرض چند روز" در برابر نیروهای روسیه تسلیم خواهد شد.

بین‌الملل سقوط اوکراین بدون حمایت غرب قطعی خواهد بود

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه یورونیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی در داخل کشور جنگ زده اوکراین مساعد نیست، گفت: اوکراین بدون حمایت نظامی کشورهای غربی "در عرض چند روز" در برابر نیروهای روسیه تسلیم خواهد شد. بورل در مراسمی که توسط موسسه دانشگاه اروپایی (EUI) در فلورانس برگزار شد، به میاب مک ماهون، خبرنگار یورونیوز گفت: متأسفانه الان زمان گفتگوهای دیپلماتیک درباره صلح نیست. اکنون لحظه حمایت نظامی از جنگ است.

او ادامه داد: "اگر صلح می خواهید، روسیه را وادار کنید که عقب نشینی کند. به روسیه فشار وارد کنید تا جنگ را متوقف کند. به من نگویید حمایت از اوکراین را متوقف کنم، زیرا اگر حمایت از اوکراین را متوقف کنم، مطمئناً جنگ به زودی به پایان می رسد."ما نمی‌توانیم به این کار (حمایت) پایان دهیم زیرا (اگر این کار را انجام دهیم) اوکراین نمی‌تواند از خود دفاع کند و باید تسلیم شود. نیروهای روسی در مرز لهستان خواهند بود و اوکراین به بلاروس دوم تبدیل می‌شود. آیا می‌خواهید این نوع پایان دادن به جنگ باشد. خیر."

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها