|
کدخبر: 293248

اعتراض مردم به طرح جنجالی ماکرون

اتحادیه‌های فرانسه در ادامه فراخوان‌های اعتراضی علیه اصلاحات قانون بازنشستگی در این کشور، با فراخوان جدیدی مردم را به تظاهرات دعوت کردند.

بین‌الملل اعتراض مردم  به طرح جنجالی ماکرون

در ادامه اعتراضات گسترده در فرانسه علیه تصمیم جنجالی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال، اتحادیه‌ها و اصناف فرانسه مردم را برای ششم ژوئن(۱۶ خرداد) به خیابان فراخواندند.

اصلاحات سیاستی در قانون بازنشستگی فرانسه که ماکرون ماه گذشته به‌رغم اعتراضات و اعتصابات گسترده و طولانی فرانسوی‌ها، آن را به امضا رساند، نارضایتی مردم از رئیس جمهوری که به باور آنها با مصائب و دشواری زندگی‌ روزمرده‌شان بیگانه و نسبت به آن بی‌اعتنا است را آشکار کرد.

همزمات با تصمیم قانونگذاران فرانسوی برای رایزنی درباره لغو این قانون در هشتم ژوئن، اتحادیه‌های کارگری این کشور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اعتراضات ششم ژوئن «به تمام کارگران این فرصت را می‌دهد که نمایندگان پارلمان صدای آنها را به وضوح بشوند.

پلیس فرانسه دیروز(دوشنبه) همزمان با روز کارگر، با صدها معترض در پاریس و سایر شهرهای این کشور درگیر شده و اعتراضات به خشونت کشیده شد. براساس نظرسنجی‌ها، اکثریت قریب به اتفاق مردم فرانسه با افزایش سن بازنشستگی مخالفند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها