|
کدخبر: 262056

جزئیات رایزنی ماکرون و بن سلمان درباره اوکراین

رئیس‌جمهوری فرانسه و ولی‌عهد عربستان طی تماس تلفنی پیامدهای جنگ اوکراین بر بازارهای انرژی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سیاست جزئیات رایزنی ماکرون و بن سلمان درباره اوکراین

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان طی تماس تلفنی پیامدهای جنگ اوکراین بر بازارهای انرژی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد که ماکرون و محمد بن سلمان در این مکالمه تلفنی، در مورد را‌هکارهای تنش‌زدایی در منطقه و تقویت مشارکت میان فرانسه و عربستان، گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «ولی‌عهد سعودی، انتخاب مجدد رئیس جمهوری به این سمت را تبریک گفت.»

بر اساس این بیانیه، طرفین در مورد بحران‌های منطقه‌ای صحبت کرده و ماکرون بر ادامه تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه، در چارچوب پی‌گیری نتایج کنفرانس بغداد با مشارکت همه بازیگران منطقه در سال گذشته، تاکید کرد.

در ادامه آمده است: «ئیس جمهوری فرانسه و ولی‌عهد سعودی همچنین در مورد وضعیت لبنان پس از انتخابات پارلمانی گفت‌وگو کرده و بر لزوم اجرای اصلاحات ساختاری لازم برای بهبود أوضاع این کشور، تاکید کردند».

ولی‌عهد سعودی و رئیس جمهوری فرانسه، تمایل خود برای تقویت همکاری و شراکت میان دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، در این گفت‌وگو‌ها همچنین، موضوع جنگ در اوکراین و تبعات بی‌ثبات‌کننده آن در مقیاس جهانی، به‌ویژه، برهم خوردن توازن در بازارهای انرژی و اقدامات احتمالی برای تضمین عرضه برای همه و مهار افزایش قیمت‌های جهانی، مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها