|
کدخبر: 279225

موج‌ شدید ورشکستگی در راه انگلیس

رویترز در گزارشی با عنوان «شرکت‌های بریتانیایی در معرض موج شدید ورشکستگی با دشوارتر شدن وام‌دهی بانک‌ها» نوشت: با رکود قریب‌الوقوع در افق اقتصاد بریتانیا، دریافت اعتبار گران‌تر و با شرایط سخت‌تر شده است.

در حال حاضر بانک‌ها در انگلیس ریسک‌های فزاینده را برای اعطای وام می‌سنجند و از همی رو برخی از صاحبان مشاغل مجبور هستند از پول خود برای پر کردن شکاف‌های مالی شرکت‌های خود استفاده کنند، تا در تله ورشکستگی نیفتند و با این حساب انتظار می‌رود بحران تامین مالی در انگلیس ضربه اقتصادی جدیدی به اقتصاد بریتانیا وارد کند.

بسیاری از شرکت‌های بریتانیایی در تلاش برای تامین مالی بانکی مقرون‌به‌صرفه هستند  چیزی که فشار بر دولت بریتانیا را بیشتر می‌کند، با وجود اینکه بودجه‌ای را با هدف احیای اقتصاد این کشور رونمایی کرده است.

شرکت بریتانیایی تولیدکننده میوه "Hole Hunter" یکی از هزاران شرکتی است که تحت فشار قرار دارد و هری هول مالک آن مجبور شده تا پس از ناتوانی در گرفتن وام از بانک خود برای جبران هزینه‌های بالای استقراض، به شرکت خود وام دهد.

 وی در گفت‌وگو با رویترز می‌گوید: احتمالا خودم بانک می‌شوم. مالک این شرکت میوه پیش بینی می‌کند که بخشی از ثروت شخصی خود را به شرکتش تزریق کند تا آن را از نرخ تورم 11.1 درصدی و رکودی که می‌تواند دو سال به طول بینجامد، در امان بدارد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها