|
کدخبر: 279210

اگر روسیه بخواهد جنگ تمام می شود

یک مقام ارشد پنتاگون ضمن تأکید بر ادامه حمایت آمریکا از کی یف مدعی شد که تعیین زمان مذاکره با روسیه به عهده خود اوکراینی ها است و اگر مسکو بخواهد، جنگ اوکراین فردا یا همین الآن متوقف می شود.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گفت که کشورش به همکاری با شرکا و متحدانش برای کسب اطمینان از تضمین دستیابی اوکراین به نیازمندی‌های خود در جنگ طولانی مدت ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، «سابرینا سینگ» همچنین تأیید کرد که هر گونه مذاکره بین روسیه و اوکراین به اوکراینی‌ها بستگی دارد تا درباره مذاکره با مسکو تصمیم گیری کنند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین مبنی بر اینکه آیا اوکراین در موقعیتی از قدرت نظامی قرار دارد که به این کشور اجازه دهد با روسیه مذاکره کند، گفت: این به اوکراین بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه زمانی می‌خواهد مذاکره کند. «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از گروه تماس ویژه اوکراین خواست تا با شرکا و متحدان ما در سراسر جهان کار کنند تا اطمینان حاصل شود که کی یف آنچه را در مبارزه با روسیه به آن نیاز دارد، در اختیار داشته باشد.

وی افزود: این جنگ ممکن است فردا یا هم اکنون نیز پایان یابد؛ روسیه این فرصت و انتخاب را دارد که تصمیم بگیرد نیروها، تجهیزات و سیستم‌های جنگی خود را از اوکراین خارج کند.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر