|
کدخبر: 276876

روسیه به دنبال خرید تسلیحات از کره شمالی

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، روسیه در حال بررسی اقداماتی با کره شمالی به منظور تهیه تسلیحات برای کمک به حمله علیه اوکراین است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: روسیه شاید از روی ناامیدی به یکسری از کشورها متوسل شده که شامل ایران و کره شمالی است تا جنگ افزارهایی را که قادر نیست تولید یا از روش‌های دیگر تهیه کند، از آنها بخرد.

وی ادامه داد: برخی از اینها بازتابی از تحریم‌های اقتصادی است که ما علیه روسیه اعمال کرده‌ایم. حقیقت ماجرا این است که آنها توانایی تولید، واردات و تامین نیازهای کلیدی خود را ندارند و بنابراین به ایران روی آورده‌اند و در حال بررسی اقداماتی با کره شمالی نیز هستند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از آن مطرح شد که کاخ سفید اوایل سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد، روسیه روند خرید میلیونی گلوله توپ و موشک از کره شمالی را برای حمایت از تلاش‌های جنگی خود آغاز کرده است.

ارزیابی آمریکا از خریدهای روسیه بر مبنای اطلاعات محرمانه واشنگتن عنوان شده است. همچنین جزئیات محدودی درباره تسلیحاتی که روسیه آنها را در روند خرید قرار داده، ارائه شده است.

همچنین هنوز مشخص نیست که پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روسیه چه تسلیحات یا فناوری‌های دیگری را ممکن است از کره شمالی بخرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر